Komplikation vid kastrering

HannaPP

Trådstartare
Hej! Vi kastrerade vår Nordishingst idag. Allt gick väl bra under ingreppet men han slutade inte blöda. 7 timmar efter nästan rann det blod ur såret så veterinären fick komma. Hon knep igen blodkärlet och sydde (inte igen såret)
så nu hoppas vi att det går bra och han inte blöder mer.

Någon annan som har råkat ut för samma sak? Och vet ni varför det blödde så mycket?

Mvh Hanna

Sv: Komplikation vid kastrering

Det rann rejält (i mina ögon) ett dygn på min häst och det var normalt. Andra dan droppade det bara och sen drog det ihop sig snabbt. Han gick i hage dygnet runt direkt efter kastreringen.

Sv: Komplikation vid kastrering

Det är inte en så vanlig komplikation, men det händer. Har nu veterinären ligerat (slagit en knut runt) kärlet så är säkert faran över. Jag tycker dock att du ska tempa hästen morgon och kväll eftersom risken för infektion kan öka lite iom blödning och 2 ingrepp.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
719
Senast: tara
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 878
Katthälsa Hej! Har en ragdollhona på 5 år som har lite problem. Hon är ju långhårig så hon kräks titt som tätt och det är då både hårbollar och...
Svar
17
· Visningar
1 387
Senast: Celinehenn
·
Hundhälsa Så kortfattat som det är möjligt: Tiken fick livmodersinflammation. Livmodern hade varit sluten men började till sist blöda. Den vägde...
2
Svar
23
· Visningar
5 816
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka