Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mount Never Rest skrev:Henry Blake:
Tala med hästar
Förstå din häst
Problemhästar och Hästproblem (Hästproblem och problemhästar, jag minns ej vilket)
ALLA finns på Adlibris.se
DOM ÄR SUPERBRA OCH LÄTTLÄSTA!!!!!!
Mount Never Rest skrev:Henry Blake:
Tala med hästar
Förstå din häst
Problemhästar och Hästproblem (Hästproblem och problemhästar, jag minns ej vilket)
ALLA finns på Adlibris.se
DOM ÄR SUPERBRA OCH LÄTTLÄSTA!!!!!!
Jag förstår hur du menar men det är mcyket lättare om man läser dom i rätt ordning och kanske läser dom flera varv... Men det är helt klart en smak sakHar iofs bara läst Problemhästar och hästproblem och tyckte den var urkass och långt ifrån lättförstålig, lättläst möjligtvis men oerhört tillkrånglad och väldigt självuppfyllande. Knappt så jag kunde läsa ut den. Mer som en ren skönlitterär bok än en undervisande.
Jag förstår vad du menar men jag tycker väl mer att han härmar en hästs betende, eller?Kirre skrev:Kanske det men jag har läst väldigt mycket annan litteratur i ämnet så i vilken ordning de läses spelar nog inte så stor roll. Generellt är det hans frekventa användande av rent våld på hästarna och som han tycker är motiverat dessutom som stör mig. Hans tankar är säkert jättebra men han verkar ha missat helt hur det ska översättas till praktiken.
Eller bara som de förslag till foderändringar han ger för att förändra en hästs beteende där han i princip menar att en lat häst bara behöver massor med havre och inget hö så blir hästen pigg och på hugget. Det är ju rent vansinne.
Har tidigare trott att han var en "vettig" hästvetare men måste säga att ögonen nästan trilla ur flera gånger när jag läste hans tips och idéer i boken.
Kirre skrev:jag skulle dock höja ett varningens finger för att säga ja, tack och amen till vad han skriver.