Kommer mina katter klara av en flytt?

Eliin_87

Trådstartare
Har lite funderingar om hur katter klarar av att flytta?
Jag har två stycken katthonor på 2 år som är otroligt sociala mot mig men lite mer skeptiska mot nya människor,speciellt killar.
När min pojkvänn kommer hem till mig så går den ena undan och kikar bara fram då och då, Den andra kan hoppa upp i soffan och lukta lite på honom och ibland får han klappa henne lite.

Nu har vi börjat prata om att flytta ihop och jag undrar hur mina katter ska klara det? Kommer dom kunna vänja sig med honom? Han har en litet son på 2 år också..

Tanken är att dom först ska få bo i hans kök som är rätt stort så dom får vara ifred från barnet och känna sig trygga.
Funderar också på om det är en bra idé att ta med mig katterna och bo där i nån vecka för sen ta hem dom till mig igen? Vill inte lämna dom ensamma hemma med bara tillsyn i 1 vecka.. Vill inte heller att dom ska bli stressad och må dåligt..

Många frågor och funderingar,Ber om ursäkt om det är lite luddigt skrivet :P
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
554
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Nu börjar det dra ihop sig efter att katten plötsligt blivit mycket sämre i sin artros och spondylos i höft och rygg. Hon är bara 8 år...
Svar
11
· Visningar
741
Senast: Sassy
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
784
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
10
· Visningar
1 911
Senast: Catsu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Parfym
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp