Kommer Kastrup tro jag är terrorist?

Är 70 min flygtid så kanske ingen fara. Tack att ni lugnar ner mitt oroliga jag :bump: bara flugit charter med familjen mest så har aldrig funderat på dessa saker :p (bara att ta sig till flygplatsen och ombord på planet ordentligt gör mig nervös. Åkt den sträckan en gång tidigare, men då hade jag bara handbagage så då va det inte lika "läskigt") :o

Ingen som helst risk att det fryser i bagageutrymmet. Enda risken är att behållarna inte håller tätt pga ovarsam hantering eller tryckförändringen, så packa helst i plastpåsar.

Har rest med diverse saker under längre flygningar. Julgran i väskan? Jepp. Det gick. Matvaror som fil och ost och annat har gått finfint det med. Enda som gått sönder är en lagom dåligt packad tunn glasflaska med sprit på vägen hem från någon utomlandsresa..

Brukar inte tänka ett skit på vad jag packar i den incheckade väskan :o

Julgranskulorna kan du väl ta i handbagaget? Och om det är annat känsligt som inte räknas som vätska (eller tror ni att de anser att julgranskulorna kan användas som vapen om man slår sönder dem?).
Resten tror jag som andra att det inte är några problem med.

Jag flög för många år sen med glasburkar med morotspure till barnet. När vi kom fram var det pure i hela väskan, de hade väl kastat väskan hejvilt både på Arlanda och i Tunis.

Ha inget som inte tål att hanteras ovarsamt i väskan, flytande vätskor plastpåsar och ha ömtåliga saker i handbagaget.

Hade inte velat ha julgranskulor i den stora väskan t ex. Och alla flaskor ska vara så att de tål tryck förändringarna.
flög senast i natt och väl hemma hade schampo flaskorna "exploderat" och vatten flaskan jag hade hos mig knycklades ihop bra mycket i luften.
Var dåliga rese schampo flaskor iofs och hade dem i en plastpåsar. Så ingen skada skedd :p.
Dvs lägg allt i induviduella påsar och ha inte lim och pepparkaks deg i samma påse ;)

Jag har köpt massa zip påsar så allt kan packas för sej själva :p kulorna är i plast och inte dyra (dollarstore ) så inte hela världen om de inte håller, jag och lillasyster ska måla på dom är det tänkt :D
har bubbelplast att slå in det ömtåliga med också då borde gå :angel:

<snip>
Brukar inte tänka ett skit på vad jag packar i den incheckade väskan :o

Lite maste man tanka pa det. Ingenstans godkanner de att man packar ner 10 spray flaskor "clip-coolant" till hast tranaren i Mellan ostern. Jag blev tillfragad om jag kunde ta med "clip-coolant" fran USA. "Sjalvklart", svarade jag som tankte mig en flaska, kanske till och med tva. De bestallde 10 STORA flaskor till min adress. Jag reste med tva resvaskor. 8 spray burkar var i den sista som rontgades och dar plockades ur.
Tva burkar var i den forsta vaskan som redan gatt igenom. Jag flog BA till London och sedan vidare till Cairo ... Nagonstans pa vagen plockades de tva sista burkarna ur vaskan. Och ja ... egentligen visste jag battre an att forsoka:o

Den har postades pa min FB av kompisar innan jag flog nu.:D Helt underbar! Jag ar helt medveten om att TSA's 12 banned items of Christmas handlar om handbagage ... men tyckte att den anda passade bra har.

Hmm, när jag 2002 var höggravid och förvisso flög inrikes i jobbet så skulle ju allt handbagage genom scannern inkl kryckorna pga foglossning. Sista gången jag checkade in på hemmaplan innan förlossningen så samlades det en hel drös gubbar som körde mitt handbagage fram och tillbaka åtskilliga gånger i scannern och tittade på mig och på väskan och på mig.... Sen helt plötsligt fick jag ett ok utan förklaring. Väl på hotellrummet och letandes i väskan efter vad det nu var så hittade jag en osthyvel i ytterfacket. Denna måste den knappt treårige sonen packat ned till sin mamma :D i ren omtänksamhet.
Man kan ju fundera på vad de tänkte på flygplatsen :angel:.. Kan tro de inte vågade ifrågasätta eventuella cravings.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka