Kommer Kastrup tro jag är terrorist?

Trott

Trådstartare
Ursäkta den knepiga rubriken men det är det jag är rädd för!
Jag ska flyga Kastrup - kristiansand Norge nästa fredag, och kommer ha hela stora väskan full med julpyssel,allt från marsipan, pepparkaksdeg, tuber med lim glitter och limpistol och hobbyfärger i flaska/burk samt julgranskulor.

1: kommer dom se detta på nån röntgen? Och kommer dom att ifrågasätta vad tusan jag har i väskan? (Tänker på formen på allt, ev bomber å skit)

2: kommer mina grejer hålla? Tänker mest på flaskor/tuber och kulorna.

Är jag bara paranoid eller är detta innehåll i väskan ett problem? :confused::o:angel::crazy: det är då väskan som ska checkas in, inte kabinväskan

Se bara till att du har en väska som går att öppna av tullen så är det väl inga problem? Det värsta som kan hända är väl att dom öppnar väskan och ser att det är julsaker i. Eller iof kanske dom tror att du är Grinchen och håller på att stjäla julen:p

Tack för något lugnande svar! men ponera att det är nemas problemas i tull/incheckning, tror ni sakerna kommer hålla? tänker på om det blir högt tryck och det säger *poff* och sen har jag glitterlim i hela väskan blandat med hobbyfärg :p

Tack för något lugnande svar! men ponera att det är nemas problemas i tull/incheckning, tror ni sakerna kommer hålla? tänker på om det blir högt tryck och det säger *poff* och sen har jag glitterlim i hela väskan blandat med hobbyfärg :p

Lim med mera sånt som är känsligt och du inte vill ha i hela väskan om det går sönder kan du ju packa i påsar, eventuellt liten plastpåse först och sen en stor plastpåse utanpå då borde det ju inte läcka igenom. Kolla bara så allt är tillåtet som du vill ta med så ska det nog inte vara något problem.

Lägg saker som kan ställa till kladdkatastrof i egna, kraftiga påsar så har du skydd för resten om någon sak skulle säga poff.

Tack alla! Ska se till att packa om och packa *rätt* så eventuella katastrofer undviks :p

Jag ska flyga Kastrup - kristiansand Norge nästa fredag, och kommer ha hela stora väskan full med julpyssel,allt från marsipan, pepparkaksdeg, tuber med lim glitter och limpistol och hobbyfärger i flaska/burk samt julgranskulor.

1: kommer dom se detta på nån röntgen? Och kommer dom att ifrågasätta vad tusan jag har i väskan? (Tänker på formen på allt, ev bomber å skit)

Är jag bara paranoid eller är detta innehåll i väskan ett problem? :confused::o:angel::crazy: det är då väskan som ska checkas in, inte kabinväskan

Största risken är nog att färg och lim inte går att använda sen om de inte tål frysgrader.

Det ar nog ingen risk att det fryser i cargo utrymmet. Om jag inte missminner mig sa haller atminstone de storre planen sitt cargo utrymme pa en temperatur av ungefar 10*C. Jag slapar allt mojligt kors och tvars over varlden och har aldrig haft problem med att nagot fryser, varken pa de storre karrorna eller sma "commuter" plan.

Kom bara ihag att packa allt omtaligt i mitten pa vaskan med klader och mjukt runt om. Sa mycket som mojligt som ar 'shock absorbent' och tar upp stotar.

Som jag förstår det ska den väskan inte med in som handbagage och då borde det ju vara grönt. Det kommer att synas att det är organiskt material och det kan hända att de öppnar upp den men det borde inte bli värre än så.

Haha förlåt till er som väntade nått mer spännande :p

Okej, då får jag hoppas att det inte fryser.
Är förmodligen ett litet plan, (Wildroe tror jag bolaget hette), SAS plan hem. Har rest med flyg till Kristiansand en gång tidigare och då va det ett litet SAS-plan, med typ 2 3 platser på varje sida mittgången och när vi landade i Norge fick vi traska ut för en trapp och bara gå över ett övergångsställe så va vi i ankomsthallen :)

I bade Colorado och Florida har vi mest flugit pytte litet (12 sittplatser i Colorado om jag inte mins fel, och ca 20 sittplatser till Florida) ett par timmars flygning i bada fallen och inget har nagonsin fruset. Jag tror inte att det ar nagon fara alls. :)

Flög nyss i ett litet propellerplan från Stockholm, 2 platser på ena sidan gången och 1 på den andra. Just packst upp, inget fruset eller ens speciellt kallt. Var ju dock bara 50min flygtid, men ändå.

Är 70 min flygtid så kanske ingen fara. Tack att ni lugnar ner mitt oroliga jag :bump: bara flugit charter med familjen mest så har aldrig funderat på dessa saker :p (bara att ta sig till flygplatsen och ombord på planet ordentligt gör mig nervös. Åkt den sträckan en gång tidigare, men då hade jag bara handbagage så då va det inte lika "läskigt") :o

Är 70 min flygtid så kanske ingen fara. Tack att ni lugnar ner mitt oroliga jag :bump: bara flugit charter med familjen mest så har aldrig funderat på dessa saker :p (bara att ta sig till flygplatsen och ombord på planet ordentligt gör mig nervös. Åkt den sträckan en gång tidigare, men då hade jag bara handbagage så då va det inte lika "läskigt") :o
Det där ordnar du! Kom i tid bara. Jag själv råkade lyssna på hotellpersonal vad gäller tidsplanering, la till en halvtimme och kom en halvtimme för sent trots att allt följde planen. Fick splittra oss i två grupper. Jag och dottern i en (dotter 1 år med vagn, större mängd bagage etc och bara två armar..) och resten i en. Gör helt enkelt en egen tidsplan och med MYCKET extra tid för att komma för sent var inte särskilt laban.

Det som är störst chans att ställa till det är öresundståget gissar jag :meh: men jag är hellre på flygplatsen 3 timmar för tidigt än 30 min för sent :p

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka