Kommer hon bli avundsjuk?

Smurfoff

Trådstartare
Kommer ev skaffa en valp om ca 2 månader.. Har en dvärgpinsher tik på 4 år. när jag köpte henne hade vi en äldre hund som gick bort för ett år sen.. Hon blev då väldigt självständig och Bryr sig inte om andra hundar. Vissa leker hon med andra lådsas som dem inte Finns. Kan hon bli sur om det kommer in en valp i hennes liv?

Sv: Kommer hon bli avundsjuk?

Det beror helt och hallet pa hur ni hanterar situationen. Om hon far sta tillbaka for valpen, eller om ni later valpen terrorisera henne aven om hon inte vill det kan det bli problem mellan hundarna ... aven om "sur" kanske inte ar ratt uttryck.;)

Sv: Kommer hon bli avundsjuk?

Min hund reagerade sämre än jag trodde faktiskt. Han älskar allt och alla (inkl andra hundar) så jag trodde att han bara skulle bli glad även om han är väldigt mattekär. Missnöjet märktes tex genom att vardagslydnaden blev sämre och att han en kort period blev resursförsvarande. Idag är de problemen borta och de har stort utbyte av varandra.

Liknande trådar

R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 272
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 109
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
827
Senast: animalasia
·
Hundträning Jag har skrivit här förut att vi köpte en valp i november och vi har nu två spaniels. Gamla hunden är fem år. Vi har nu fått...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 693
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar