Kommer hon bli avundsjuk?

Smurfoff

Trådstartare
Kommer ev skaffa en valp om ca 2 månader.. Har en dvärgpinsher tik på 4 år. när jag köpte henne hade vi en äldre hund som gick bort för ett år sen.. Hon blev då väldigt självständig och Bryr sig inte om andra hundar. Vissa leker hon med andra lådsas som dem inte Finns. Kan hon bli sur om det kommer in en valp i hennes liv?

Sv: Kommer hon bli avundsjuk?

Det beror helt och hallet pa hur ni hanterar situationen. Om hon far sta tillbaka for valpen, eller om ni later valpen terrorisera henne aven om hon inte vill det kan det bli problem mellan hundarna ... aven om "sur" kanske inte ar ratt uttryck.;)

Sv: Kommer hon bli avundsjuk?

Min hund reagerade sämre än jag trodde faktiskt. Han älskar allt och alla (inkl andra hundar) så jag trodde att han bara skulle bli glad även om han är väldigt mattekär. Missnöjet märktes tex genom att vardagslydnaden blev sämre och att han en kort period blev resursförsvarande. Idag är de problemen borta och de har stort utbyte av varandra.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två... 2
Svar
26
· Visningar
2 236
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Bakgrund: vi har 3 hundar - en kelpietik på 11år men dom det gäller är en norrbottenspetshane på 6år och en kelpiehane på 2år. Nobsen är...
Svar
17
· Visningar
1 235
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 096
Senast: inverterad
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 288
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka