Kommer han att glömma mig?

Fazeem

Trådstartare
Nu är det så att jag ska börja i en ny skola, och jag ska flytta ungefär 70 mil hemifrån. Katten stannar hemma. Nu är frågan; tror ni att han kommer att glömma mig under den tiden som jag är borta? Kommer hem i slutet av oktober i en vecka, sedan till jul. Kommer gå i den skolan i 3 år, vara hemma på loven.

Jag har ingen aning om hur katter visar kärlek, men han är iaf min bästa vän. Han jamar när jag kommer, han kommer när jag ropar hans namn. Han sover i min säng, tar nästan varje chans att sova i mitt knä. Han följer efter mig så långt han vågar ute. Jag har haft honom sedan han var 9 veckor, alltså i 6 år.

Vad tror ni? :cry:

Sv: Kommer han att glömma mig?

Klart att han inte glömmer dig!

Det längsta jag varit borta från mina katter är 3 månader på en gång. Första gången jag varit borta länge, (ca 2 månader) och kom hem och ropade på Speedy höll han på att välta halva möblemanget när han kastade sig mot mig.
Han jamar och kommer rusande och vill bli buren, sitter sen i famnen och spinner så det burrar i hela huset! :love:

Honkatten känner också igen mig och kommer springandes, men sen är hon lite mer: Varför ska jag gosa med dig när du varit borta så länge!? Tar lite längre tid att fjäska in sig för henne igen.

Glömmer dig lär katten aldrig göra, jag tror personligen att katter aldrig glömmer-MEN....Katten kan nog bli förolämpad att du ur dens synvinel "övergett" den. Men försök att se det med humor och tålamod.

Jag tror, liksom ovanstående, att katter inte glömmer. Jag har inga katter här hos mig, men hemma hos pappa bor två gamlingar varav den ena är en riktig gottegris som brukade få godsaker av mig när jag bodde hemma (den andra fick naturligtvis också, men hon är inte lika fascinerad av mat som hanen är). Sen jag flyttade hemifrån brukar det gå allt mellan veckor till några månader mellan besöken där men så fort jag kliver in genom dörren kommer grabben springandes och ska ha mat/tonfisk/godbitar (han fjäskar alltså som tusan till han får något och sen ignorerar han mig resten av tiden jag är där... illojala kattkräk :p). Så nej, katten minns dig :)

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
565
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Hejsan, jag heter Jonas och har en blandras (50% ragdoll, 50% huskatt) vid namn Lizzy, hon är ett år gammal om ett par dagar och är...
Svar
8
· Visningar
2 278
Senast: Praefatio
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag var det ett år sen min hund Bella dog 💔 Och jag kommer nästan inte håg det 💔 Förlåt förlåt förlåt älskade Bella för att jag har...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 847
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 383

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka