kommer det mjölk nu ?!?

D

diggiloo

mitt sto har vart svullen i juvret till och från i ca en månad. igår var det lite vått längst ut på ena spenen och när jag klämde lite för att se bättre kom det en stråle :eek: jag sprang och hämtade ett glas och drog lite till, typ "mjölkade" för att bättre se ifall det var var eller ngt. men det var helt luktfritt, lättflytande och vitt men lite genomskinligt. typ som mjölk blandat med vatten... men jag fattar verkligen ingenting! hur kan det komma mjölk bara sådär? eller var det ens mjölk? någon som vart med om det häreller vet vad det kan vara? någon sorts skendräktighet eller en infektion eller...? :confused:

Sv: kommer det mjölk nu ?!?

Har hon varit dräktig någon gång.

Mitt gamla sto kunde ha mjölk i juvret på våren trotts att hon inte var dräktig. Hästmjölk ser ut som minimjölk i färg och konsistens. Har hon en infektion i juvret så är mjölken klumpig och det fins sim trådar i mjölken samt att den smakar salt. Hästmjölk ska smaka sött då är den från ett friskt juver.

hoppas att det är lite svar

Har hon varit dräktig någon gång.

Mitt gamla sto kunde ha mjölk i juvret på våren trotts att hon inte var dräktig. Hästmjölk ser ut som minimjölk i färg och konsistens. Har hon en infektion i juvret så är mjölken klumpig och det fins sim trådar i mjölken samt att den smakar salt. Hästmjölk ska smaka sött då är den från ett friskt juver.

hoppas att det är lite svar

hon har inte vart dräktig sen senaste fölet och det var 2004... men ok, då låter det ju som att det kan komma mjölk utan att ngt är fel. tack så jättemkt :bow: men en sak bara, vad är sim trådar?

Vi har ett sto som fölade 2002, hon går fortfarande att "mjölka".

Men det behöver ju inte heller vara mjölk utan vanlig vätska,dom flesta ston som har haft föl (vet inte om dom som inte haft det har det) har iallafall en halv genomskinlig vätska kvar i juvern...inget farligt eller onaturligt men svullet juver kanske man ska hålla kåll på att det inte är en början på juver infalmation

Liknande trådar

Hundhälsa Min 11-åriga schäfer har en period haft lite skumma symtom, harklingar, svullen under ögonen, ont i ansiktet, blödit näsblod ett par...
2
Svar
34
· Visningar
5 138
Senast: lizzie
·
Hundhälsa Får varna för ett långt inlägg.. Behöver skriva av mig och samtidigt få råd från andra hundägare.. Har en jack russel tik som är 12,7 år...
2
Svar
26
· Visningar
6 330
Senast: Maddix24
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
29 972
Senast: sandrafors
·
Avel Mitt sto på 16 år fölar för första gången och jag börjar undra om det är på gång redan nu fastän det är ca 2 veckor kvar till 335 dar...
Svar
6
· Visningar
1 622
Senast: Cornelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka