Kommer allting ordna sig?

Kommer det bli bra igen?

• Ja

Röster: 42 47,7%
  • Nej

Röster: 25 28,4%
  • Kanske

Röster: 21 23,9%

• Antal omröstningsdeltagare
    88
Fin de siècle var ju före sekelskiftet och jag skulle nog säga att väldigt många människor hade det rätt tufft redan 1914. ;)

F ö tror jag det ordnar sig, det brukar ju det men jag vågar inte svära på att det inte kommer bli väldigt jobbigt innan dess.

Det var ju skiftet mellan 1800 och 1900-tal. Och det är många människor som har det väldigt dåligt just nu och har haft det hela efterkrigstiden. Däremot har det varit fred som verkade vara förevigt, ett allmänt ökande välstånd och Europa har varit stabilt, även med Bosnien krisen, liksom då Krim och liknande. En period som varade från 1840-talet till WWI lite grovt räknat.

Det var ju skiftet mellan 1800 och 1900-tal. Och det är många människor som har det väldigt dåligt just nu och har haft det hela efterkrigstiden. Däremot har det varit fred som verkade vara förevigt, ett allmänt ökande välstånd och Europa har varit stabilt, även med Bosnien krisen, liksom då Krim och liknande. En period som varade från 1840-talet till WWI lite grovt räknat.
Jo men fin de siecle är verkligen slutet av århundradet och första världskriget började 1914 så det blir lite märkligt när du förlänger en etablerad period och drar till med 1917. :)

Edit: jag är inte ute efter att märka ord men gillar inte faktafel, internet är alldeles för fullt av sådana ändå. 🙂

Jo men fin de siecle är verkligen slutet av århundradet och första världskriget började 1914 så det blir lite märkligt när du förlänger en etablerad period och drar till med 1917. :)

Edit: jag är inte ute efter att märka ord men gillar inte faktafel, internet är alldeles för fullt av sådana ändå. 🙂

Det välmående 1800-tidigt 1900 tal slutade inte förrän slutet av WWI. Inte början. Där livet de första åren förflöt relativt normalt. Så ja, jag räknar slutet av det WWI som slutet av den perioden av fred och välstånd. Medan du räknar från krigets utbrott 1914?

Edit: Särskilt som alla var säkra på att kriget skulle vara slut inom 6 månader.

:)

Liknande trådar

Samhälle Vår fria värld skakar under fötterna på oss. Samtidigt är världen, och Sverige, full av människor med vettiga värderingar och resurser... 2
Svar
25
· Visningar
1 582
Samhälle Spinoff på tråden om att det kan bli krig i Sverige. Kanske en luddigt ställd fråga, men... Hur lever man, rent praktiskt, i ett land i...
Svar
11
· Visningar
1 221
Senast: Mineur
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Vet att flera här har gjort det och nu står jag själv lite inför något slags bokslut. Min partner har fått en karriärmöjlighet som det...
Svar
4
· Visningar
735
Senast: grodan21
·
Samhälle Jag undrar om nån har nån bra idé på hur man kan komma runt förvalt utlämningsställe när man beställer grejer på nätet? Jag bor mitt... 2
Svar
21
· Visningar
1 630
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka