T
tivo0li
jag har hopprädsla.. jag tycker att d e jättekul att hoppa men ja blir typ nervös för allting även om d e typ bara 40 cm som jag ska hoppa med stallets säkraste häst .. vad ska jag göra?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Javisst så tänkte jag också, så jag köper en isis. Då behöver man inte hoppa. MEN så tänkte inte min pålle, det första vi gör ute i skogen är att han hoppar utan att fråga mig. Högt, på långa tyglar och långa läder och jag satt kvar. På den vägen är det och vi hoppar gärna ute i skogen och har kul.Juzzzen skrev:Du får helt enkelt ge dej f*n på att du ska få bort rädslan.Börja med att hoppa lågt, o har du då en "säker" häst så kan du ju koncentrera dig på din sits och att följa med mjukt i språnget!Pressa dej själv lite, men sätt upp mål,men mål som är realistiska givetvis!typ att nästa gång hoppar jag fem centimeter högre eller nästa gång vågar jag mej på att hoppa en liten kombination osv..Men börja försiktigt,bättre att hoppa lågt ett tag tills du känner att du är redo för högre!Träna bort rädslan och när rutinen kommer så blir du tuffare!Lycka till
*skitfeg själv när det gäller hoppning, men min häst är inte direkt säker.. *