VelvetQ99
Trådstartare
Vad tror ni för hingst skulle passa till mitt sto e:Robin Z u:Veroni ue:Furidant? Hon är 163 hög (f.2000), och skulle gärna ha en lite högre hingst så jag får ett föl som är lite mer upp mot 170. Hon är inte särskillt lik en Robin Z avkomma, hon hoppar bättre än vad många andra efter honom gör och öppnar upp väldigt bra, och är inte så grov som andra jag sett efter Robin. Hon har super temprament, så om hingsten är lite nervig gör absolut inget. Det ska vara en renhopphingst. Det perfekta idealet vore en hög en med långa ben och kort i kroppen, men inte för tung.
Stoets svagheter jag vill fylla i är lite längre ben, rundare galopp.
Jag har funderat på Baloubet du Rouet, någon som vet lite mer vad han har lämmnat? Han kostar rätt mycket så då vill jag veta allt som går om hur han är och vad han lämnat.
Det är inte så att jag ska betäcka henne i år utan hon ska få tävla först men vore lite kul ändå att veta vad ni skulle rekomendera då jag själv inte har stenkoll på alla hingstar därute.
Stoets svagheter jag vill fylla i är lite längre ben, rundare galopp.
Jag har funderat på Baloubet du Rouet, någon som vet lite mer vad han har lämmnat? Han kostar rätt mycket så då vill jag veta allt som går om hur han är och vad han lämnat.
Det är inte så att jag ska betäcka henne i år utan hon ska få tävla först men vore lite kul ändå att veta vad ni skulle rekomendera då jag själv inte har stenkoll på alla hingstar därute.