Kollade burar idag...

T

Tican

Den enda som såg fin och nogorlunda lagom ut till två undulater hade dessa mått:

64 cm bred
60 cm hög
42 cm djup
Tillräckligt?

Det enda jag funderade på var att det var 1,5 cm mellanrum mellan gallerpinnarna, är det för mycket?? Det SÅG inte för mycket ut. Men..

Denna bur hade platt tak, den var snygg och såg hållbar ut. :p Kostade 690. Rimligt?

Det är en papegojbur du tittat på. Skulle inte rekommendera den då 1.) En undulat kan klämma sig ut mellan gallert 2.) Många saker till undulater är anpassade till mindre avstånd mellan gallert, tex mineralblock mm.

Jahapp. Är inte det en överdimensionerad grej, typ som att hamstrar får hudproblem av plasthus. :crazy: Nån som EGENTLIGEN varit med om det? :confused: Har inte udnulater för stora huvuden, och varför skulle de försäka pressa ut huvudena där? :confused:

Men vad gör man då, när alla burar är för stora eller för små, eller jättefula med överdrivet utformade tak.

Säkert att det inte funkar..? :crazy: *desperat*

Nej, det är det inte. Jag har sett mina undulater få ut halva huvudet ur undulatgaller, så nej.

Om jag hade varit dig så hade jag sett mig om efter en parakitbur. Dåligt urval i djuraffären eller?

Mjaa, alla var för stora, för små eller hade tak som man inte skulle kunna hänga NÅNTING i. Hittade iofs en rätt fin, men lite mindre, kostade 749 och var ungefär det jag letade efter. Du får antagligen hjälpa mig imorrn med. ;) Ska kanske till en annan djuraffär då, om mamma orkar köra. :p

Kollar där med, men inte hittat nån än...

Hur stort behöver två undulater det, ungefär? Den storleken jag skrev, som papegojburen hade??

Har bestämt mig för två istället för fyra, kanske klokt?

Jag hade en parakitbur som var 70 lång, 70 bred och 45 djup. Den var bra :) Och om jag minns rätt, enligt Svenska Jordbruksverkets rekommendationer.

Helt upp till dig hur många du vill ha :)

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har nyligen påbörjat jakten på en ny bilbur, eftersom den vi har nu är för stor (!) och det känns svårt att motivera att ha den kvar...
2
Svar
36
· Visningar
4 230
Senast: Blueberry
·
Utrustning Jag provade en ny bates caprilli dressyrsadel på min ponny då den förra jag haft har sett sina bättre dagar. Den såg ut att ligga bra...
Svar
5
· Visningar
1 565
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama