Kolla vad jag får idag

Sv: Kolla vad jag får idag

Hon får alltid dessa färger på sina kattungar :D

Bild på en av storebrorsorna från i fjol

sigge1.jpg

Hälsa kattmamman att hon har varit jätteduktig :love:
Jag tyckte det var bedrövligt att få ur mig en..och hon
pallade fem :crazy: ;)

Sådär ruskigt söta varelser får man nästan inte
visa på bild. :love:

2 årig långhårig broder
katt_lh_2.jpg

2-årig korthårig kusin
katt_kh_2.jpg

1-årig korthårig broder
katt_kh_1.jpg

Den långhåriga helbrodern till ovanstående katt är inte inne just nu, så han får jag fota sedan..

Bilder från föregående kull
kattungar1.jpg

Den långhåriga brodern är den på andra bilden på översta raden och den korthåriga (som visas ovan) är på bilden bredvid ;)

Gnist skrev:
2 årig långhårig broder
katt_lh_2.jpg

2-årig korthårig kusin
katt_kh_2.jpg

1-årig korthårig broder
katt_kh_1.jpg

Den långhåriga helbrodern till ovanstående katt är inte inne just nu, så han får jag fota sedan..

Bilder från föregående kull
kattungar1.jpg

Den långhåriga brodern är den på andra bilden på översta raden och den korthåriga (som visas ovan) är på bilden bredvid ;)

Jag blir helt sjuk...:love: :love:

åååå så söta..pojken å jag ska nog skaffa kisse sen när vi flyttar ihop, varken han eller jag klarar sig utan katt..de skulle kommit lite senare ;)

Kan ju ha någon kvar lite längre än 12 veckor om det är så :angel:

Grattis till småbusarna! Vilka superhärliga små dunbollar! :love: :love: :love:

Ååh, jag blir så avis på dig som har en hel ljuvlig kattbäbisperiod framför dig!

Vad pälsiga de är redan såhär i nyfött skick, själv är jag så van vid små halvnakna siameser och orientaler nuförtiden och har tydligen nästan glömt hur mycket hår vanliga husisar har när de föds, trots att vi har haft såna också för ett antal år sedan...

*lån*

Nu har de små liven öppnat ögonen.. Vissa helt och vissa mindre och en har ett öga öppet och ett stängt :love:

åhh, små skäckar :love: :love: :D :D

Kusinen såg nästan ut som en katt vi haft.

Är det "gatukorsningar" eller vet du vad de har för ras i sig?

Det är vanliga bondkatter ;) Fast jag vet mkt väl vilka katter det finns "där bakom" :cool:

Söta. Hur många kullar ni tagit på henne? Kommer de vara vaccinerade och avmaskade?

Detta är 3:e och sista kullen på henne och alla kattungar blir naturligtvis regelbundet avmaskade och vaccinerade :cool:

Ursäkta men som jag sagt tidigare gillar jag inte huskattsavel (el. blandrasavel), speciellt inte när alla katthemmen är fulla (de lär inte få det kul nu i vår och sommar =/ )

Kattungar är ju supersöta men det är ju massa man måste veta innan man börjar avla. Tycker man ska följa de regler som SVERAK och andra förbund har. Testa osv.

Jag har faktiskt rätt så bra kunskaper inom avel..;)
Tar väl hand om mina katter på alla sätt och vis, säljer inte mina kattungar till vem som helst. Är lika noga med var de hamnar som jag är med vart mina hundvalpar hamnar :cool:
Håller dessutom kontakt med mina kattköpare och de är alla väldigt nöjda med sina katter.
Alla vill inte köpa dyra raskatter, så är det bara.

Då testar du katterna innan du avlar också?

Man kan köpa en huskatt (eller raskatter också ibland) på katthemmen. Det finns katter som är uppfödda i trygga miljöer på katthem så alla är ju inte skygga.

Jag stödjer mycket hellre ett katthem än en privatperson som föder upp huskatter. Det finns lika underbara katter där.

Villka härliga katter!! :love:

När jag får min gård då är det dags för kattköp men inte nu när jag bor i lägenhet :D

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
615
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
574
Senast: MJLee
·
Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
10
· Visningar
1 977
Senast: Catsu
·
Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
2 373
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar