Kolla upp veterinärbesök...

uma

Trådstartare
Kan min veterinär på något sätt kolla upp om/när min häst besökt veterinärklinik innan jag köpte hästen? För att få tillgång till journalkopior krävs ju dåvarande ägares medgivande men är det möjligt att i alla fall ta reda på om eller när hästen besökt en klinik? Har hittat "fel" på hästen som jag inte fick info om vid köpet.
 
Sv: Kolla upp veterinärbesök...

Om allt sköts som det ska är svaret nej. Det går inte att ta reda på utan tidigare ägares medgivande. Inte ens om man är veterinär.

Å andra sidan är det kanske möjligt att de släpper sekretessen för veterinären, av behandlingsskäl. Men den infon blir ju svår att använda utan att veterinären i så fall hamnar i trubbel.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 018
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 616
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 401
Senast: tuaphua
·
Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
1 280
Senast: Miingla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp