Kolla masken

Philosophia

Trådstartare
Jag ska köpa ett Kolla masken då min ena har tunnat ur lite väl mycket trots att hon äter som en häst. Jag funderar dock på om jag även ska passa på att kolla upp valpen samtidigt. Om en hund har mask så brukar väl(?) rekommendationen vara att avmaska alla hundar i familjen. Jag funderar därför på om jag skulle kunna spara lite pengar genom att skicka med avföringsprov från båda mina hundar i ett test. Ett testkit kostar trots allt 388 kr på Apoteket.

Vad tror ni om det? Jättekorkat eller inte?

Sv: Kolla masken

Men finns det inte fler ställen att skicka prov till...? För hästarna kör jag Maskkontroll istället, typ halva priset, men osäker på om de har för hund.

Sen det där med avmaskning, jag är osäker på hur det "borde" vara. Själv har jag aldrig avmaskat mina äldsta (ändå 9 och 10,5 år) och de är ute och äter massa äckel ofta, finns inget som tyder på mask. Däremot vet jag ganska många hundägare som avmaskar typ 2 gånger/år. Så med det utlägget skulle jag nog säga att nej, jag skulle inte avmaska den andra bara för att.

Sv: Kolla masken

Om jag hade varit du så hade jag tagit prov på hunden som du misstänker att den har mask om den sen visar sig ha det så skulle jag avmaska båda.

Liknande trådar

Katthälsa Förra året avmaskade jag mina katter ungefär i maj och för en tid sedan så upptäckte jag åter att katterna fått mask. Jag avmaskar båda...
Svar
3
· Visningar
578
Senast: Jeps
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 883
Senast: geting
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 062
Senast: hundtant
·
Hemmet Vi upptäckte i höstas en missfärgning i taket under badrummet, tog ut en kompis som trodde det var rör som var lite otätat i badrummet...
Svar
5
· Visningar
1 354

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025
  • Födda -21

Omröstningar