Kolhydrater i torrfoder.

Lilla

Trådstartare
Jag försöker att ge min torrfoderGALNA katt mer blötmat och mindre torrfoder. Men vad är lågt kolhydratvärde i torrfoder? Jag hittade ett som det var 36% i och tyckte att det var mkt men hittade en sida där det stod att det var vanligt med mellan 35 och 50%. Men hittar inte ngn riktigt bra sida. Stämmer det? Är det svårt att hitta under 35%? Jag har inte mage att beröva henne torrfoder helt.
 
Sv: Kolhydrater i torrfoder.

Det finns väl ett gäng torrfoder med en kolhydrathalt under 20% iaf numera. Hill's m/d, Orijen och ZiwiPeak som exempel. ZiwiPeak innehåller nästan inga kolhydrater, bara lite inulin. Snortdyrt, men funkar för mig som huvudsakligen ger BARF och bara har lite torrfoder som godis eller "nödmat".
 
Sv: Kolhydrater i torrfoder.

Jag ger Applaws, vet ej hur mkt kolhydrater det är i men med tanke på att det är 80% kött kan det inte vara mkt. :)

Innehåller inget spannmål, resterande ingredienser är ägg, olja, potatis etc.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 560
Senast: Sassy
·
Hundhälsa Äldsta tikens mage har varit ett problem i många år. Vi har varit på utredningar hos flertalet olika veterinärer, även sådan som ska...
2
Svar
20
· Visningar
1 995
Senast: super
·
Katthälsa (Med hänvisning till min tidigare tråd om torrfoder till mager katt, ”N”, detta är min andra katt :meh:) ”P”: kasterad katthona, Devon...
Svar
7
· Visningar
1 092
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 552
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp