Köldskador?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Carissma
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 947
C

Carissma

Jag undrar om det är någon som har en häst som har fått knölar i sina öronspetsar? Jag misstänker att det är köldskador.. Har haft som mest -19 och de går på lösdrift.. Försöker lista ut något att sätta på öronen, flughuvorna ger ju inte mycket till värme. Någon som har ett tips?

Sv: Köldskador?

- 19 är inte speciellt kallt för en normal häst som har nog med päls/täcke för vädret så jag tror knappast att det är köldskador. Knölar i topparna av öronen är inte helt ovanligt och så länge dom inte börjar växa är det nog ingenting att oroa sig för.

Sv: Köldskador?

Inte på öronen, men min fick köldsskadad hud i näsborrarna nu när det var mellan -15-20 grader. Har inte gjort ngot åt det mer än att ha koll.

Liknande trådar

Hästvård På tidigare hästar har jag några gånger varit och vägt dem, eller så har det varit enklare att gissa/mäta ungefärlig vikt utifrån...
Svar
13
· Visningar
615
Hästvård Är det någon annan som varit med om att hästen har tappat pälsen fläckvis eller som prickar över kroppen? Tänk ”trivselprickar” fast...
Svar
5
· Visningar
618
Senast: Bamburine
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som... 2
Svar
24
· Visningar
1 356
Senast: skiesabove
·
Hästvård Någon som varit med om något liknande o vill dela med sig? Kanske några ge råd/tips? Har såklart haft veterinärbesök o varit in på...
Svar
4
· Visningar
954

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka