Köldskador?

C

Carissma

Jag undrar om det är någon som har en häst som har fått knölar i sina öronspetsar? Jag misstänker att det är köldskador.. Har haft som mest -19 och de går på lösdrift.. Försöker lista ut något att sätta på öronen, flughuvorna ger ju inte mycket till värme. Någon som har ett tips?

Sv: Köldskador?

- 19 är inte speciellt kallt för en normal häst som har nog med päls/täcke för vädret så jag tror knappast att det är köldskador. Knölar i topparna av öronen är inte helt ovanligt och så länge dom inte börjar växa är det nog ingenting att oroa sig för.

Sv: Köldskador?

Inte på öronen, men min fick köldsskadad hud i näsborrarna nu när det var mellan -15-20 grader. Har inte gjort ngot åt det mer än att ha koll.

Liknande trådar

Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 579
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
936
Senast: Fiorano
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 093
Senast: super
·
Hästhantering Har mitt sto på lösdrift. Har gått på box nattetid fram tillsnu då de går ute dygnet runt. Sen hon började göra detta så har hon blivit...
Svar
6
· Visningar
1 294
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka