Haffe
Trådstartare
Har fått en från Island for två veckor sen. Har bare skrittat lite rundt och tatt det lungt med honom. I dag var vi en sväng inom banan og trenade på skritt- halt- skritt etc. Och lite i sidled. Longerade också lite i trav med sadel på och med tigbyglerna hängade ned. SÅ bestemmer jag mig för att skritta tilbaks till stallet (ung. 70 meter) Rider ut av banan och slepper stigbyglerna. Skrittar fint på. Så tar han någon töltsteg og jag forsöker ta honom tilbaks och forsöker hitta stiglederna. Hesten drar ned huvudet, springer någon steg, bockar, bockar, bockar og jag flyger av framför och han rusar in i stallet. Går inn i stallet, hemtar hästen och skrittar ung. 50 meter och vänder om. Jag orkade inte mer. Jag har en bruten nese, hjärnskakning och allmennt blå. Det har gått jättebra dom senaste dagerna. I går forsökte han kasta sig inn mot stallet när vi red f¨rbi inngången ung. 2 gånger till han fattade at inte det var någon bra ide. I dag stegrade han sig en gång på banan (Tog halvparad) och en gång till när vi gick mot stallet den senaste gången. Hur tycker ni skall handtera detta? Jag vill värkligen ha RÅD. Vi har tagit det lungnt, bare skrittat och han värker annars trivas jättebra i sin nya flock. Och han har varit så underbar fin annars.
Hästen er 7 år gammal och riden 3 månader förra (på Holar) sommar och en månad före han kom hit.
Hästen er 7 år gammal och riden 3 månader förra (på Holar) sommar och en månad före han kom hit.