Kodak Digitalkamera DX4530

S

ScissorHands

hittade denna här.

Tycker det värkar vara en bra kamera för det priset, är det någon som känner till något om den?
Är den bra/dålg?
Är den bra för priset?

Sedan så undrar jag över minneskortet, SD / MMC minneskort,
vad menas med förkortningarna..? Är den bra ifrån början, eller är man nästan tvungen att köpa sig ett bättre?
Stod även att det var 32 MB intern minne, jag har inte alls något begrepp om hur mkt det är.. Hur många bilder kan det tänkas bli?
 
Jag har en kodak CX4230, som i alla fall på bilden liknar den här, men jag tror att min är en aning äldre. Den har dessutom bara 2.0 milj pixlar. Jag är jättenöjd med den kameran i alla fall! Enkel att använda, och tar bra bilder!

Några smakprover:

1
2
3
4 5

Att den har 32 mb internminne innebär att du får plats med ca 2 bilder. På min kamera är det bara 16mb, så vi har köpt ett extra minneskort.

Jag tycker det verkar som om du får en bra kamera för ett bra pris, för våran kostade (för drygt ett år sedan) 3000:-.
 
vilka fina bilder du får med din!
Min borttapade tror jag att jag hade 1,6 miljoner pixlar på (inte helt säkert) och den tog rätt illa bilder.. Vill byta upp mig rättså rejält, men jag är lite osäker på hut mkt bättre det blir med mer pixlar, så jag bara tog nån av de som hade lite mer när jag sökte..

Måste nog köpa till minnes kort isåfall.

Vad bör man köpa och hur vet man att det passar..? Jag vågar inte gå till expert butiken här, de är förstår inte alls vad jag menar..
 
De säger ju att en "lekman" bara har använding av upp till 2.0 milj pixlar. Pixlar över det är det i stort sett bara proffsfotografer som ser skillnad på, eller om man ska skriva ut stora affisher eller likn.

Tycker du inte att 32 kort är nog att kunna spara? Vårat minneskort är på 32, och det är alldeles lagom, tycker jag. Man kan ju alltid radera de kort man inte blev nöjd med, och om man tar hemma så är det ju bara att föra över dom till datorn på en gång. Det är bara om man tex åker på semester som man kanske har användning av mer.

Annars är det ju bara att gå til en fotoaffär och säga vilken kamera du har, så vet de ju vilket typ av minneskort du ska ha!
 
Oj, jag såg nu att jag hade skrivit att du bara fick plats med 2 bilder, jag menade förstås 32. :o
Annars förstår jag att du ville ha plats med mer! :D 2 bilder är ju inte så mycket.
Ett kort brukar vara ungefär 1 mb stort.
 
ok, blev lite förrvirad i inlägget ovan.

Jag var så glad på min föra kamera där man kunde knäppa omkirng 160 bilder, kan hända att det fick plats mer, men batteriena han alltid ta slut innan dess.

Men om jag inte behöver någon med så många pixlar så skulle jag kunna dra ner på det och kanske få en biligare kamera och kunna läga pengar på minneskort. skall leta lite till då.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp