Knottrig häst

konfunderad

Trådstartare
För några dagar sedan upptäckte jag knottror på hästens rumpa. De syntes inte så mycket men huden och musklerna kändes spända och hårda, fick mig att tänka på celluliter.

Först tänkte jag att det var insekterna men sedan såg jag att det var likadant på andra sidan rumpan.

Nästa dag var hon även knottrig på buken samt lite på halsen och ganascherna.

Jag tänker att det kan vara nässelutslag, insekterna, solen, värme, att hon ätit något olämpligt... jag vet inte vad.

Någon som känner igen?

Hästen verkar pigg och opåverkad i övrigt.

Sv: Knottrig häst

Ja, faktiskt! Men jag hann använda det länge innan reaktionen kom och inte särskilt effektivt på sistone. Men det är klart, det kan ju vara så att hon har blivit känsligare efter hand.

Dock sitter inte knottret där jag har sprayat som mest men det kanske inte har någon betydelse.

Insektsspray känns bara som en ytterligare grej det skulle kunna vara. Men jag får testa att utesluta det och se vad som händer.

Senast ändrad:
Sv: Knottrig häst

min pålle kan ibland ha liknande utslag, förmodligen av insekter. men det kan bero på flugmedlet också! så håll koll på utslagen så att de inte bli fler/större o testa o sluta med flugmedlet för att se om der var orsaken.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 077
Senast: __sofia__
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 931
Senast: Jamtland
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 769
Hästvård Hej. Tänkte höra om någon sett liknande värden hos sin häst? Inte min häst men min uppfödning och ägaren och veterinären står...
Svar
0
· Visningar
1 187
Senast: Minna_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka