knottallergi

aneri

Trådstartare
Hej!

Jag har ett gammalt islandssto som har knottallergi. Nu börjar det ju bli vår och jag undrar om det kan vara dags nu eller snart att stoppa in henne i heltäckande täcke och huva. Är det någon som känner till om knotten är på väg?

Brunstjärnas matte

Sv: knottallergi

Jag har en häst med sommareksem och här fick vi se redan i förra veckan en kväll då knotten dansade utanför stallet. Då kom eksemtäcket + huvan snabbt fram ut skåpet, och knottgallret åkte upp i stalldörren!
Så här går vi nu täckade varje dag.

Oj.. tack!!!

Jag köper en ny huva idag till täcket. Min gamla flicka ska inte ha klåda.

Tack igen. :)
AnnKristin

I förrgår kom de första myggen här (inga knott, bara mygg).

Imorgon (jag vill ge honom ett bad först) åker täcket på. Och det är SENT, iom att våren varit sen, i normala fall åker det på i mitten på april. Så fort snön är borta i princip.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
744
Senast: tara
·
Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
2 138
Senast: animalasia
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 510
Utrustning Hej! Vi har en Cheval Liberte Gold och har ett problem som jag undrar om någon känner igen. Bryggan som man fäller ned kommer inte hela...
Svar
6
· Visningar
536
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka