Knölar under magen vid sadelgjorden?!?!

T

TheOne

Idag hade min häst 2 rätt stora knölar under magen, där sadelgjorden ska sitta.. som små "bröst" kändes det... han verkade inte ha ont av det, kunde massera rätt ordentligt, men ville inte spänna gjorden, så fick bli longering i kapson... nån som vet vad det kan vara? Han har haft lite problem med muskelspänningar i rygg (pga av att han växt ur en sadel som vi inte hade märkt, så den tryckte mot manken) och i magen, hade massör för drygt 1,5 vecka sedan och det har blivit mycket bättre, samt att sadeln är bortbytt till en som passar! Men dessa knölar på magen, eller framför magen är det ju kanske mer rätt beskrivit??!?! :confused:

Sv: Knölar under magen vid sadelgjorden?!?!

nej, det kan jag inte tänka mig! Dom känns inte alls som såna...

Liknande trådar

Hästvård Vart man spänner sadelgjorden har nu mitt sto fått två stora knölar som är hårda, kände på mina andra hästar och kände inget liknande...
Svar
0
· Visningar
478
Senast: Catoisse
·
Utrustning Snart blir det körhäst av henne istället... Jag är i sadeldjungeln igen. Fröken är inte så himla knepig att hitta nåt som ligger bra...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
10 515
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
10 291
Senast: Lisa2014
·
M
Träning Nu får ni hjälpa mig tänka. Jag har stött på lite trassel i ridningen och jag kommer inte riktigt på vad jag ska göra. När jag sitter...
2
Svar
38
· Visningar
4 204
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka