Knöl under magen?

Spirit

Trådstartare
Är höggravid med beräknad BF på onsdag den 19 Mars.
Idag när jag torkade mig efter kvällen toabesök (en av många kissturer) Så kände jag att det var en klump under magen lite till höger strax ovanför "busken", nu har jag lite hängmage där då jag är ganska rund redan innan grav. Har inte blivit bättre med mina kraftiga foglossningar som hindrar mig från att röra på mig ordentligt.:crazy:

Kan det vara någon sorts bråck av något slag?
Klumpen är ganska stor nästan som ett litet plommon i storlek.

Bad sambon titta, men han såg inget, men han kunde tydligt känna klumpen.
Ska jag avakta & fråga nästa gång jag ska på kontroll på mödravården. Ska dit på torsdag om jag inte har fött innan.
Eller ska jag åka till akuten/vårdcentralen med det?

Sv: Knöl under magen?

Känner du dig nervös över det så skulle jag ringa förlossningen och först höra vad de säger

Tycker också att du ska ringa och fråga!

För övrigt är den 19 mars en väldigt bra dag att ha födelsedag på! :angel:

/Timsetim

Inte precis nervös, mer fundersam.

JAg har åderbråck på mitt högra lår efter en hästspark för massvis med år sedan.
Den under magen kom som en överraskning. Jag har moderkakan på framsidan av magen så först trodde jag att den kanske är den, men den borde inte kännas som ett bråck?

BF på onsdag den 19 Mars.

Skrock om onsdagsbarn:

Onsdagsbarn får lida ont. Onsdagsbarn är kärt besvär.
De som är födda på en onsdag, har i regel snabb uppfattningsförmåga, de är inteligenta och läraktiga, men de kan ofta vara ganska självsvåldiga.

Skrock om torsdagsbarn:

Torsdagsbarn slita tungt. Torsdagsbarn gör fin karriär.
De som är födda på en torsdag, är gärna energisk och snabb i vändningarna, men kan ofta förivra sig och handla oöverlagt.

Om fredagsbarn:

Fredag: Fredagsbarn är goda och givmilda. Fredagsbarn gör gärna gott.
De som är födda på en fredag, är kärleksfulla och trofasta. De förstår att skapa ett lyckligt hem och har i regel tur med kärlek.

.....................

Stjärntecken den 19 mars....

Fiskarna

20 februari - 20 mars

Dina bästa sidor

Du är fantasifull, känslig och lyhörd. Inga stämningar eller emotionella svängningar undgår dig och du har en väldigt bra inlevelseförmåga. Har någon problem så vill du hjälpa till, och du engagerar dig alla som är svaga och behövande. I regel är du en mycket stor djurvän. Dessutom har du en konstnärlig sida som inte bör ligga oanvänd. Bilder, musik, litteratur, teater...dina talanger är ansenliga och kan verkligen glädja dina medmänniskor. Fisken är en stor idealist och gör allt för att få den grå verkligheten att höja sig och bli något extraordinärt.

Dina sämsta sidor

Du flyr från verkligheten alldeles för ofta. Dagdrömmar, önsketänkande eller missbruk av mat, godis och/eller alkohol tillhör de medel du använder när tillvaron känns för torftig. Även i umgänget med människor kan du vara undflyende och direkt opålitlig. Du vill så väl men orkar inte leva upp till alla löften och åtaganden. Glömska är en annan av dina akilleshälar. Många gånger är du tankspridd och slarvig. För att inte tala om hur lättlurad du kan vara när du har bestämt dig för att tycka synd om någon. Risken är att du blir en martyr som andra utnyttjar.

Relationer

Du är en obotlig romantiker med rosafärgade glasögon som ofta hindrar dig från att se klart. När du träffar någon och blir förälskad så är dina förväntningar skyhöga, nu äntligen ska allt bli perfekt! Så blir du besviken efter ett tag, självförtroendet går ner i botten - tills du hittar nästa underbara person som ska ge dig allt...och så där håller det på. Med en VÄDUR blir du nästan säkert besviken, för ni har sällan så mycket gemensamt som du inbillar dig. OXEN är ett mycket bättre val för dig, faktiskt ett av de bästa du kan göra. Ni är båda sensuella och kan bli helt uppslukade av varandra. Dessutom kan du hantera Oxens svartsjuka. Även KRÄFTAN, SKORPIONEN och andra FISKAR fungerar det bra med. Dessa tecken förstår dina känslor bättre än någon annan, kan tolka alla signaler, och det finns både passion och romantik mellan er, precis som du vill ha det! Med en TVILLING är det mer kluvet. Ni dras till varandra, märker att ni inte förstår hur den andra fungerar och så blir det uppslitande separationer. För att inte tala om hur knepigt det blir med LEJONET. Ni tar fram varandras sämsta sidor och kan hamna i konstiga mönster där man tar på sig martyrroller och ger varandra skuldkänslor. JUNGFRUN kan vara antingen bra eller dålig för dig. Ni dras till varandra, ofta mot er vilja, men kanske krävs det lite för mycket ansträngning för att det hela ska hålla i längden. VÅGEN och du har inte så mycket att ge varandra, ni hamnar i otakt från början, och detsamma gäller med VATTUMANNEN. Det fattas något mellan er, antagligen på det känslomässiga planet, och det blir svårt att överbrygga. Både SKYTTEN och STENBOCKEN är fullt tänkbara partners för dig. Med Skytten blir det fest, glam och generösa presenter. Hos Stenbocken hittar du trygghet och lojalitet. Men Stenbocken ställer väldigt mycket krav på dig och det är du inte så glad över alla gånger. Förhållandet har dock ändå utsikter att bli väldigt bra.

..................

AJAJAJAJ!

blir du litet "sen" blir det ett nytt stjärntecken minsann!

Nämligen Väduren!

Väduren:

21 mars - 19 april

Dina bästa sidor

Du är modig, spontan och djärv, med en frisk inställning till allt som är nytt och spännande. Ingen tänder lika snabbt på nya idéer som du, och du är väldigt bra på att sätta igång saker och ting. Att leda och inspirera andra faller sig helt naturligt eftersom folk rycks med när de märker din iver och entusiasm. Du är en banbrytare och pionjär som inte är rädd för att hugga i när det behövs. Svårigheter är detsamma som utmaningar i Vädurens ögon, och utmaningar är till för att övervinnas. Dessutom är du självständig och tillåter alla andra att också vara det.

Dina sämsta sidor

Du är ofta klumpig och saknar både finess och lyhördhet. Att sätta dig in andras känslor är inte din starka sida, utan du stövlar på glad i hågen och märker inte om du sårar eller trampar omkull någon på vägen. Du kan vara en riktig egoist, och i konkurrenssituationer är du snudd på farlig. Behovet att bestämma allting själv gör också att du svårligen kan kompromissa. Dessutom saknar du uthållighet och din väg kantas av många halvfärdiga och misslyckade projekt. För att inte hinna tröttna gör du allt i ett rasande tempo och blir då osedvanligt slarvig.

Relationer

Du är ivrig och energisk i kärleken liksom på andra områden. När du blir intresserad av någon så visar du det tydligt, och du vet hur man uppvaktar och erövrar. Samtidigt vill du ha raka puckar, inte så mycket spel och tillkonstrade attityder. Med en annan VÄDUR slår det verkligen gnistor, lite för mycket till och med. Risken är att ni driver varandra till utmattningens gräns, på alla områden. Ni måste hela tiden ha något att göra för att inte bli uttråkade. Detsamma gäller om du slår dig ihop med ett LEJON eller en SKYTT. Det finns en grundharmoni, ni förstår varandra. Men det lär bli konkurrens mellan er eftersom ni är bra på samma saker och har behov av att visa det också. En OXE med sin sävlighet gör dig våldsamt irriterad. Ni kan mötas på det sensuella och erotiska planet, men i övrigt går ni mest i vägen för varandra. En TVILLING däremot är din perfekta partner. Ni stimulerar och kompletterar varandra, och det alstras verkligen elektricitet kring er. Båda är lika alerta och utåtriktade. Till KRÄFTAN har du ett slags hatkärlek. Egentligen är detta inte alls någon lyckad kombination, men den är så pass vanlig så det måste finnas något kemiskt som drar er till varandra. Fysisk passion antagligen. JUNGFRUN, SKORPIONEN och FISKARNA ska du se upp med, för här kan det verkligen bli irriterat. Du känner dig hämmad av dessa tecken och de känner sig hotade av din gåpåiga stil. En VÅG är din raka motsats men också ditt komplement. Det kan bli katastrofalt eller fantastiskt bra. Ni har väldigt mycket att ge varandra. Däremot blir det knepigt med STENBOCKEN. Ni dras till varandra, men istället för att mötas kolliderar ni! Båda är ledartyper och vill till varje pris driva igenom sin vilja. Betydligt lugnare får du det med VATTUMANNEN. Ni kan samsas om det mesta och tillåter varandra mycket frihet. Men det blir sällan någon riktigt stor passion och inte heller speciellt romantiskt. Istället blir ni själsfränder och fungerar bäst på det vardagliga och vänskapliga planet.

''''''''''''''''''''''

Så nu får du välja själv om du vill "knipa" igen eller vara litet "snabb"!

Lycka Till!

/KT

Senast ändrad:

OT OT OT

Jag är fisk och min sambo är vädur! Kanske inte så konstigt att det går som det gör med vårt förhållande just nu.

Det var obehagligt mycket som stämde, i båda horoskopen! :crazy:

/Timsetim

Jag skulle ringt och frågat - det kan aldrig skada att få besked om vad det kan tänkas vara :)

Jag hade hängmage (en mage på magen typ)och en knöl men frågade aldrig vad det var, den försvann iom viktinskningen sen, jag gissar på fettknöl :rofl: (jag nojjade mig också för bråck men vågade aldrig fråga)

låter som ljumskbråck,det hade från 3:e mån sen under hela graviditeten

låter helt klart som ett ljumsk bråck, är väldigt viktigt att inte röra sej mkt och lyfta tungt,jag fick inte ens städa ,fick bo typ i soffan och i sängen i ca 4-5månader....jag hade besökt din läkare på öppen mottaging då det kan bli ganska allvarligt om bråcket blir klämt,då är den enda utvägen akut operation

OT OT OT

Jag är fisk och min sambo är vädur! Kanske inte så konstigt att det går som det gör med vårt förhållande just nu.

Det var obehagligt mycket som stämde, i båda horoskopen! :crazy:

/Timsetim

Samma som oss då. Jag är fisk och han vädur. Det bådar ju himla fint för framtiden:crazy:

Jo men det sitter inte i ljumsken iheller.

Tror det är samma som Filiduttan, en vanlig fettknöl, ska höra mig för när jag kommer in antingen på återbesök eller när det är BB dax. Har så långa väntetider på både akuten & tider på vårdcentralen just nu *suckar*

KT: Jag tror jag vill ha den denna veckan :crazy:
får nog ta tag i det här, så den kommer ut någongång nu.

Jo men det sitter inte i ljumsken iheller.

Tror det är samma som Filiduttan, en vanlig fettknöl, ska höra mig för när jag kommer in antingen på återbesök eller när det är BB dax. Har så långa väntetider på både akuten & tider på vårdcentralen just nu *suckar*

KT: Jag tror jag vill ha den denna veckan :crazy:
får nog ta tag i det här, så den kommer ut någongång nu.

Jag håller tummarna för dig och tänker på dig varje dag!

Courage!

Snart har du en fin bebb!

/KT

Bebisen som trycker ut en axel, skuldra eller bakhuvudet?

Jag fick bara bebismage och den såg ut såhär på mornarna och jag kände tydligt hur han rörde på huvudet och skuldrorna.

phpvjwroe.jpg

Du kan nog lista ut själv vad det är handduken döljer ;)

mja, ingen sådan knöl som du har.

Min mage är väldigt slapp där nere & hänger & är hård om trummskinn på resten.
Magen är droppformad kan man nog utrycka sig som, Denna knölen kan jag ta tag i & rulla mellan händerna. Tror inte det är en bebis då jag kan hålla runt knölen.

Usch vad hemskt det låter :eek:

Den sitter typ under magen där jag har målat på trosor vid utbuckningen precis framför låret.

18702608.jpg
[/url][/IMG]

Nej då är det nog inte bebisen. Jag tror det är en fettknöl men du kan ju alltid ringa din barnmorska imorgon och fråga om du är orolig.

Hade jag känt en knöl som jag inte kände av eller som inte gjorde ont hade inte jag blivit orolig utan som du, mer fundersam på vad det kan va.

Ska höra när jag åker in på återbesök på Torsdag. Tror det är en fettknöl jag har fått.

Tror inte den har någon särskild betydelse eller så, men man börjar undra.
Var bebisens delar finns har jag ganska bra koll på ;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka