knöl under "hakan"?!

_jeanette

Trådstartare
vad kan det vara? som en rund kula/knöl under s.k. hakan, bakom underläppen en bit... i "gropen" (dålig på namn jag vet)

Sv: knöl under "hakan"?!

I kindkedjegropen? Ingen aning... är den hård, mjuk, stor, liten? Öm, oöm?

I kindkedjegropen? Ingen aning... är den hård, mjuk, stor, liten? Öm, oöm?

ja liksom under hakan mellan "benet" där.. å så svårt att förklara men iaf. den är hård, kanske 3 * 3 cm, tror ej den ömmar (inte min häst utan en häst kompisen skulle kolla på men vi hann inte se efter så noga)

Så länge den inte ömmar eller blir större skulle jag avvakta lite. Växer den, om det gör ont eller om det börjar vätska från den så skulle jag kolla upp den.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har en rund knöl bakom örat, spottkörteln?, som svullnar upp och smärtar emellanåt och gjort så då och då under ett par år. Inte...
Svar
19
· Visningar
591
Hästvård Nu när jag tog in hblstoet för att borsta så upptäcker jag att hon har knölar över hela kroppen. Ser även ut som ödem under magen. Hon...
2
Svar
22
· Visningar
2 509
Senast: Cattis_E
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 853
Hundhälsa Nu orkar jag inge mer. Nu är 4 av 5 djur hemma sjuka och behöver veterinärvård. Hundarna är såklart jobbigast när dom är dåliga. Ena...
Svar
6
· Visningar
1 978
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka