Knöl på benet

Jessboss16

Trådstartare
Min häst har helt plötsligt fått en knöl på fram benet och jag vet inte vad det är. När jag känner på det känns knölen hård som skelettet. Men det är ingen fara med henne utan hon går helt normalt som vanligt. Någon som vet vad det kan vara?

Sv: Knöl på benet

Jag tror det kan vara ett överben,men är det allvarligt för hon verkar inte ha ont av det. Men jag vet inte hur man ska göra.

Är det inte helt nytt, ömt eller växer så är det oftast ingen fara. Vill man kan man ju röntga benet för att se hur det står till, och växer det så kan man frysa det. Men är det inte ivägen och hästen inte ömmar eller haltar så hade jag låtit det vara.

Inte helt, den kan minska men ett överben är ju en pålagring på benet = knölen är där för att stanna.

Liknande trådar

Hästvård Hej buke! Jag är här och läser ofta men har aldrig postat en tråd tidigare, men har ni hamnat i problem med stallägare och ber om ert...
Svar
13
· Visningar
1 275
Senast: Blyger
·
Hästvård Hej, Jag är mitt uppe i en utredning hos veterinär av min häst som har ett släpande bakben. Han visar ingen reaktion på böjprov, visade...
Svar
11
· Visningar
1 240
Kropp & Själ Funderar på att köpa ett par sånna, men det är en helt ny marknad för mig. Jag hatar handskar och vantar, tycker de är obekväma och...
Svar
17
· Visningar
633
Senast: MissFideli
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 063

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tandproblem på båda katterna
  • Oseriös avel 2023
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Tillbaka