Knöiga hagar??

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Anneli 07
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 999
A

Anneli 07

Hur gör ni nu när de geggiga hagarna fryser och det blir hårt och knöligt?
Jag är ju livrädd att hästarna ska göra sig illa :confused:

Förr om åren så har vi haft tillgång till två vinterhagar och har kunnat flytta dom mellan beroende på vädret, men det har vi inte i år utan hästarna får gå i samma hage hela vintern.
Hagarna är upptagna av andra hästar.

Funderar på att ställa dom i paddocken tills det "tinar" upp igen........

Sv: Knöiga hagar??

Inte så mycket att göra åt här, vi har en vinterhage utan möjlighet att byta...

Har fått lov att lägga på hela sulor fram på mitt fullblod, förra gången det frös på slutade nästan på klinik med stengallor size XL och en häst som var klart störd av underlaget... Hon ville inte ens gå ur boxen på morgonen:crazy:

Sulor på och hästen glad igen!:bump:

Sv: Knöiga hagar??

vi har 2 vinterhagar med hästarna går i båda, mitt halvblodsto har väldigt fin hage så det e bara knöligt vid ingången och så, medans killarnas hage ser värre ut, jag ser till att fodra längre ut i hagarna där underlaget iaf e lite bättre, o hoppas på att de tinar lite under dagen o att hästarna håller sig lugna.

Liknande trådar

Hästvård Då har vi dessvärre åkt på den stora blodmasken i stallet.. Jag har tidigare delat stallet med en annan inackorderad. Förra året gjorde...
Svar
19
· Visningar
886
Senast: Lucifer
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
981
Senast: Fiorano
·
Anläggning Behöver lite input, vi har lösdrift. Resten av hagen är fin och dom har väldigt mycket yta. Men vid ingången och foderplatsen har vi nu...
Svar
19
· Visningar
1 737
Senast: EZMK
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 292
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka