C
chipp
Mitt sto som jag tränar i hoppning är 6 år och helt suverän på att hoppa hoppar högt bedömmer avstånd själv mm har nyss börjat med hoppningen. Hon är väldigt hispig och pigg i temperamentet men när jag styr mot ett hinder blir hon helt lugn och bara fokuserar på det hon är suverän! men emellan hindren blir det lite studsande och så, inte för ajg har svårt att hålla mej kvar eller så, har ju vant mej nu och har konstigt nog aldrig rammlat av den hästen fast hon bockar och sånt, men hon gör inte så i dressyren längre bara emellan hindren. Om ni har sett Rodrigo Pessoas häst Baloubet Du Rouet hur man hoppar och "flänger" mellan hindren, det är min häst, exakt så gör hon varje gång, sparkar bakut och så. Tänker sen när jag ska tävla i vår så är det lite jobbigt om hästen gör på det viset kan ju bli fel med hindren om hästen är "flängig" emellan om hon skulle tappa bort sig menar jag någon som vet något tips? hon är ju inte helt okontrolerbar men det är lite jobbigt att behöva tänka på det varje gång, idag när hon hade kommit över hindret så stannade hon upp i galoppen och i farten så ställde hon sig på bakbenen rätt upp i luften och tog ett jätteskutt iväg
jag blir mest orolig att hon ska skada sig eller sträcka sig när hon håller på så, Så är det någon som har nått tips så är jag tacksam
/hon med den vilda hopphästen
jag blir mest orolig att hon ska skada sig eller sträcka sig när hon håller på så, Så är det någon som har nått tips så är jag tacksam
/hon med den vilda hopphästen