Knepig hopphäst

C

chipp

Mitt sto som jag tränar i hoppning är 6 år och helt suverän på att hoppa hoppar högt bedömmer avstånd själv mm har nyss börjat med hoppningen. Hon är väldigt hispig och pigg i temperamentet men när jag styr mot ett hinder blir hon helt lugn och bara fokuserar på det hon är suverän! men emellan hindren blir det lite studsande och så, inte för ajg har svårt att hålla mej kvar eller så, har ju vant mej nu och har konstigt nog aldrig rammlat av den hästen fast hon bockar och sånt, men hon gör inte så i dressyren längre bara emellan hindren. Om ni har sett Rodrigo Pessoas häst Baloubet Du Rouet hur man hoppar och "flänger" mellan hindren, det är min häst, exakt så gör hon varje gång, sparkar bakut och så. Tänker sen när jag ska tävla i vår så är det lite jobbigt om hästen gör på det viset kan ju bli fel med hindren om hästen är "flängig" emellan om hon skulle tappa bort sig menar jag:angel: någon som vet något tips? hon är ju inte helt okontrolerbar men det är lite jobbigt att behöva tänka på det varje gång, idag när hon hade kommit över hindret så stannade hon upp i galoppen och i farten så ställde hon sig på bakbenen rätt upp i luften och tog ett jätteskutt iväg:crazy:
jag blir mest orolig att hon ska skada sig eller sträcka sig när hon håller på så, Så är det någon som har nått tips så är jag tacksam:)
/hon med den vilda hopphästen:banana:

Sv: Knepig hopphäst

Det här froumet är till för att få hjälp om bukefalos, ge tips om nåt man ha mm, inte hjälp om hästar.

Kom på att det hamnade på fel.. men hur göt man för att ta bort tråden det går ju inte:S

Du själv kan inte flytta eller ta bort trådar. Det är bara respektive moderator som kan göra det, är det nåt som inte hör hemma på forumet, felplacerat mm, använder man triangeln som finns i inläggen...

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 338
Senast: QueenLilith
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 338
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 811
Hästhantering Hej. Jag har en supertrevlig 2,5 åring hemma som jag haft i ca 2 veckor. Han kom direkt från bete när jag fick honom och har varit...
Svar
17
· Visningar
5 528
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka