Ännu en sommar närmar sig och min lägenhet är varm. Det har i vår varit upp till 23-24˚ fast elementet är av. Har haft 23˚ i några veckor nu. Vädrar nästan hela dagarna men det hjälper inte.
Ser inte fram emot 2-3 månader med 30˚ (och över) inomhus.
Har bara ett fönster så kan inte göra korsdrag. Har två fläktar men blir vansinnigt torr i ögonen av dem.
Så har börjat fundera på att köpa en AC.
Men visst ska man ha en slang ut genom fönstret då? Isf kommer det ju bara in mer varmluft genom fönstret och ACn kyler alltså ner den varma utomhusluften som kommit in(?)
Finns det modeller utan slang ut?
Ljudnivån är också ett problem.
Nån i huset brukar ha silverfärgade plattor som täcker fönstret och reflekterar solstrålarna. Såna har jag också funderat på att skaffa men det skulle bli väldigt mörkt inomhus då plus att jag har direkt sol bara ca kl 10-12:30.
Hur löser ni värmeproblemet?
Ser inte fram emot 2-3 månader med 30˚ (och över) inomhus.
Har bara ett fönster så kan inte göra korsdrag. Har två fläktar men blir vansinnigt torr i ögonen av dem.
Så har börjat fundera på att köpa en AC.
Men visst ska man ha en slang ut genom fönstret då? Isf kommer det ju bara in mer varmluft genom fönstret och ACn kyler alltså ner den varma utomhusluften som kommit in(?)
Finns det modeller utan slang ut?
Ljudnivån är också ett problem.
Nån i huset brukar ha silverfärgade plattor som täcker fönstret och reflekterar solstrålarna. Såna har jag också funderat på att skaffa men det skulle bli väldigt mörkt inomhus då plus att jag har direkt sol bara ca kl 10-12:30.
Hur löser ni värmeproblemet?