Knep för att komma ihåg medicin ?

Hemligast

Trådstartare
Jag har en ny medicin som jag ska ta tre gånger per dag. Men jag lyckas banne mig inte komma in i rutinen..
Morgon och kvällsmedicinen kommer jag ihåg. Men den där emellan verkar helt omöjlig att ta..
En sketen jäkla tablett.. Hur svårt ska det vara ?
Hade jag varit hemma hela dagarna eller om åtminstone alla dagar såg likadana ut hade det varit lättare..
Nu äter jag frukost kring fem på morgonen och jobbar till nån gång mellan 11-13.
Går i bästa fall och lägger mig före 22...
Är det någon som har ett bra knep för att komma ihåg medicinen på dagen ?

Jag är inte alltid hemma när jag ska ta medicinen och att lägga en tablett i en ask i alla olika jackor fungerar tills jag glömmer att lägga dit en ny tablett efter att jag använt en...

Jag har svåra problem med närminnet och koncentrationen så jag måste försöka hitta någon plan som fungerar...

Kommer du hem direkt efter jobbet eller hittar du på en massa grejer? Annars är det väl bra att ta medicinen direkt när du kommer hem från jobbet.

Ställ mobilen på påminnelse vid de tidpunkter du bör ta medicinen och låt den upprepa dagligen

Det har jag lagt in åt mamma, så hon kommer ihåg sin kvällsmedicin 19.30 :)

Funkar klockrent. Det går ju att sätta flera larm och sedan upprepning, varje dag, en gång i veckan och så vidare..

Ställ ett mobillarm på morgonen, vid frukosttid, att du ska se till att en tablett packas ned och sen ett larm när det är dags att ta den.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 075
Senast: Sassy
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Och mitt livs historia, fortsätter.... för att ingen ska ta illa åt sig och börja diskutera om hur elak, dum och otrevlig jag är, så...
Svar
0
· Visningar
416
Senast: IngelaH
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 881
Senast: Roheryn
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 767
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar