Knasigt kiss

Blueberry

Trådstartare
Jag vill gärna ha något lugnande att läsa i morgon innan jag ringer veterinären.

Billy har kissat konstigt de senaste två gångerna. Pga uruselt väder som hundarna vägrade gå ut i uteblev kvällspromenaden. Billy ”sittkissade” JÄTTELÄNGE. Alltså flera minuter. Det har aldrig hänt förut. Jag gick till slut iväg och kollade och det lilla jag såg var att strålen var svag och det bitvis droppade, bitvis rann lite. Detta var dock mot slutet av denna extremt långa kissning.

Nyss släppte jag ut dem på en nattkiss. Samma sak igen: Billy börjar sittkissa jättelänge. Han avbryts dock abrupt pga plötsligt ”Aj!” vilket såklart gör mig oerhört nojig.

Förutsättningar:
Han har simmat tidigare under onsdagen. Det har vi inte gjort förut, så jag vet inte hur han reagerar på det. Uvi?

Han har kastrerats för snart två månader sedan. Hittills ingen skillnad när det gäller kiss.

Han har cystin urinsten och opererades för snart ett år sedan.

Så blir det ofta för min hund när han badat i sjön. Det tycks som om mängden vatten han tydligen dricker gör att blåsan blir FÖR full och han får svårt att tömma den. Han kan stå läääänge och kissa små svaga skvättar, minuter, innan strålen får fart.
Men ser det ut att göra ont kan det vara nåt annat.

Jag vill gärna ha något lugnande att läsa i morgon innan jag ringer veterinären.

Billy har kissat konstigt de senaste två gångerna. Pga uruselt väder som hundarna vägrade gå ut i uteblev kvällspromenaden. Billy ”sittkissade” JÄTTELÄNGE. Alltså flera minuter. Det har aldrig hänt förut. Jag gick till slut iväg och kollade och det lilla jag såg var att strålen var svag och det bitvis droppade, bitvis rann lite. Detta var dock mot slutet av denna extremt långa kissning.

Nyss släppte jag ut dem på en nattkiss. Samma sak igen: Billy börjar sittkissa jättelänge. Han avbryts dock abrupt pga plötsligt ”Aj!” vilket såklart gör mig oerhört nojig.

Förutsättningar:
Han har simmat tidigare under onsdagen. Det har vi inte gjort förut, så jag vet inte hur han reagerar på det. Uvi?

Han har kastrerats för snart två månader sedan. Hittills ingen skillnad när det gäller kiss.

Han har cystin urinsten och opererades för snart ett år sedan.

Äter han specialfoder eller medicineras för cysteinuri?
Är ju inte ovanligt att det återkommer då problemet att "ta hand om" aminosyran är konstant. Skulle ta ett urinprov till veterinären för att kolla uvi/kristaller och ta det därifrån.

Låter som urinvägsinfektion. Det är inte farligt om det behandlas. Se till att han är lite kissenödig hos veterinären...

Det är en fet jävla återbildning av stenarna. En sitter i röret.
Jag = mycket ledsen.

Uppdaterar den gamla tråden.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka