AraSlei
Trådstartare
Sleipner , min andra ponny, har varit halt i ca 3 - 4 veckor. Var hos vet. med honom i måndags. fick då beskedet att han knappt har någon Minisk kvar, i höger bakknä och att det var en väldigt allvarlig skada. Han har också gamla pålagringar i samma knä och därtill en inflammation. Det finns ungefär 2/5 delar av minisken kvar. Den går aldrig att återställa igen. Har vi riktig otur, så att inflammationen kommer tillbaks inom en snar framtid måste vi avliva honom. Annars KANSKE jag kan rida och tävla som vanligt.. Även om inflammationen inte kommer tillbaks är det alltså inte säkert att ahn kan ridas lika mycket som förr.. Och att ridas och tävlas är ju dt bästa han vet! Om inflammationen nästan försvinner, men han inte kan ridas, så självklart ska han få va kvar i livet, han är ju trots allt bara 11 år... Men har han ont och lider, så måste jag ju avliva honom.. det är min skyldighet mot honom!! Någon annan som har varit med om detta?? HUr har dt gått i era fall??? Alla svar mottages varmt...