Knäppning i rumpa/bakben???

Tuvalisan

Trådstartare
Tycker att min häst går orent och har märkt att det knäpper i vänster bak, ganska högt upp, när hon lyfter det. Lite har det knäppt hela tiden tills hon är uppvärmd för att sen sluta, fast nu knäpper det mer än innan. Ingen svullnad, ingen värme, men hon avlastar höger fram o vilar vänster bak mkt. Hon skoddes i onsdags och jag har ej ridit henne sen dess bara promenerat i skogen. Naturligtvis ska min vet kika på det men undrar om ni har ngn ide om vad det kunde vara, tacksam för svar...
 
Sv: Knäppning i rumpa/bakben???

Ska kanske tillägga att hon är 4 år och överbyggd bak. Kan det vara växtvärk? Isf hur ska detta hanteras? Ridning, funkar det?
 
Sv: Knäppning i rumpa/bakben???

Låter som patellan. Det är det sista på hästen som växer färdigt och knäppandet brukar växa bort i samband med att hästen musklar på sig mer och blir starkare. Tror inte hälta brukar komma av en sån sak, då är det nog något annat som spökar.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 759
Senast: Jamtland
·
Hästvård Jag skulle gärna vilja höra lite förslag och gisssningar på vad som kan vara fel på min häst. Har bokat kliniktid, men först om en...
Svar
5
· Visningar
2 569
Senast: bellala
·
Hästvård "Det är okej att ge upp" sa vet. under senaste besöket (1 vecka sen) Så till problemet: Jag har alltid grubblat på denna häst sen den...
2
Svar
28
· Visningar
5 348
Senast: Madick
·
Hästvård Jag ska göra en lång historia kort... I onsdags märkte jag att hästen gick lite orent, inte mycket, knappt synbart, men i alla fall så...
Svar
2
· Visningar
642

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Parfym
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp