Knapplån?

Sv: Knapplån?

Det betyder att man svarar den som skrivit inlägget ovanför, även fast svaret inte är riktat till det inlägget/personen som skrev det, utan kanske till det första inlägget. Tex om det är en lång tråd och man inte orkar gå tillbaks till första sidan för att svara trådskaparen, så tar man första bästa svarsknapp! Virrigt kanske :D

Ahaa, jag har tidigare inte fattat men om jag skriver "knapp lån" nu så svarar jag på inlägget över mig ? Eller är jag helt ute och cyklar då ? :p

Hehe, det är nog min förklaring som är rätt kass.

Om du nu ska svara, såsom du svarade mig nu, så trycker du ju på "min" svara-knapp. Säg att det är en av de långa trådarna där man ska kommentera trådskaparens pålle och det är fem sidor lång och man vill läsa igenom alla kommentarer innan man svarar själv. Ponera att du befinner dig på sida fem och inte ser ett inlägg från trådskaparen (Alltså dennes svarsknapp är inte synlig på sidan) då trycker du på valfri svarsknapp och beskriver det som "knapplån", efterssom det inte är personens inlägg du besvarar, utan trådskaparens inlägg..*puh*

Jag vet inte om jag förstod det där själv..jag suger på förklaringar :)

Nix, det skriver du bara för att förtydliga att du bara "lånat" svarsknappen, men egentligen svarar trådskaparen eller skriver till alla i tråden.

men hur vet den man skriver till då att inlägget är till honom/henne?

Senast ändrad:

Oftast när man använder knapplån så är det inte riktat till någon speciell person, alternativt, om det tex är en tråd där man ska kommentera trådskaparens bilder och man helt sonika skriver en kommentar till dennes bilder så framgår det nog vem man svarar ;) Annars kan man ju alltid gå tillbaks till sida ett och helt sonika svara trådskaparen med hjälp av dennes svarsknapp!

Sammanfattningsvis så är knapplåns-taktiken någontin för dom som är lite lata och inte orkar leta upp den som man egentligen ska svara, eller om man inte ska svara någon speciell.

Era stackare som måste stå ut med mina svar, men det verkar inte vara någon annan som vill :D

Till höger på inlägget du eller någon annan skrivit ser du vems inlägget är skrivet till eller vad man ska säga...

Nu är det alltså "Svar på Sv: Knapplån? av Ek3n #11" och det menas att jag skrivit detta inlägg till dig! ;)

Liknande trådar

Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
494
Senast: Shaggy
·
Bukefalos Undrar om bukefalos forum har samarbete med mobiltillverkare? 😁 Sen några veckor tillbaka (tyvärr lite oklart när) så är knapparna för...
Svar
9
· Visningar
482
Senast: Krålus
·
Tjatter Vad är de bästa tips som du har fått från Bukefalos? Mina är hårolja och deodorant under brösten.
Svar
17
· Visningar
774
Senast: kolblakkur
·
R
Tjatter Hej! 🌺 Jag är ny här på bukefalos, så ville bara presentera mig. ☺️ Av privata skäl så kan jag inte skriva nåt som kan avslöja vem jag...
2 3
Svar
58
· Visningar
2 913
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar