Knäpp katt?

MissFideli

Trådstartare
Skäll inte på mig nu, jag vet att jag är slarvig :o:crazy:
Ger blötmat ibland, Yoga är den enda som äter och hon äter enbart gelen. Däremot när bitarna torkat och blivit halväckliga så äter hon dom med glädje? Varför?

Sv: Knäpp katt?

Jag kan inte ge dig nåt svar på varför, kan bara "trösta" dig med att ni inte är ensamma. Mina gör likadant.
Kanske för att maten ska torka, bli mer koncentrerad, dofta mer och anta en mer torrfoderliknande konsistens.

Om du kommer på hur man gör för att få katterna att föredra blötmat så får du hemskt gärna rapportera om det här på kattforumet.

Jag har nämligen samma ambitioner som du men katterna är av en helt annan uppfattning. Blötmat duger tydligen bara som nödproviant och jag har inte hjärta till att neka dem Eukanuba när de tjatar så enträget.

Senast ändrad:

Kanske för att de är insnöade på torrfoder och inte riktigt tycker att blötmat "är" mat ännu. Det gäller att vara envisast ;)

Torrfoder är godare, man får tvinga dom över. Sol här på forumet är duktig på det där. Jag ska iaf testa och se hur det går.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
815
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Hejsan! Har försökt hitta själv, men skriver ut här för lite hjälp och tips från andra kattälskare som kanske har bra koll! Jag söker...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
4 738
Senast: Krålus
·
Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
10
· Visningar
1 919
Senast: Catsu
·
Hundhälsa Äldsta tikens mage har varit ett problem i många år. Vi har varit på utredningar hos flertalet olika veterinärer, även sådan som ska...
2
Svar
20
· Visningar
2 000
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar