knäpp häst

Glimfeather

Trådstartare
Alltså, jag kan inte fatta vad det är med min häst! hon brukar vara så lugn och fredlig, i perioder kan hon till och med äta ur samma hög som ponnyn. nu är hon som ett monster. sparkar i väggarna så brädor flyger och föderbordet är inte det vackraste just nu. jag blir så trött på henne! har bara lust att göra mig av med henne med en gång! nu har hon sparkat av sig en sko och sprarkat upp tre sår på ena benet och två på det andra. jag tror hon brunstar, men det har hon gjort i evigheter nu. hon bor ju tillsammans med ponnyn i en stor box för de fuknade ju tillsammans förr, men han ska få en egen spilta till helgen så han slipper henne. ska jag kanske låta ponnyn vara ute inatt? ha dörren öppen ifall han vill komma in? det är ganska varmt ute, inte målnigt eller blåsigt och han har mycket päls.

är så orolig för dem. hon kan ju skada både sig själv och ponnyn när hon gör så här!

Sv: knäpp häst

Rastlös kanske? Rider du henne eller vad gör du med henne? Många hästar behöver MYCKET tillfredsställelse!
Det kan nog vara en bra idé om du delar på dem ett tag tills hon lugnat ner sig. Men jag undrar om det är en så bra idé att ha ponnyn på lösdrift då hon kanske blir orolig om ponnyn går ut och hon blir lämnad ensam?
//Z

Jag vet att brunsten kan "hänga upp sig" på något vis, prata med veterinären och hör vad han/hon säger!

Jo, jag rider henne, men hon har tappat en sko nu och jag vågar inte slå på den själv när det ska vara en snösula emellan med, en kompis som kan sånt ska koma nästa helg och göra det, men jag får väl dra av den andra (bak) så länge så kan jag ju rida henne utan att hon blir snedbelastad iaf, hon har ju gått barfota bak tills jag köpte henne.

Hon blir inte ensam, hon får också gå ut om hon vill, men det vill hon inte, hon trivs bäst inne och ponnyn bäst ute (han vågar gå in). men idag verkade det som hon hade lugnat sig lite, hon var till och med ute och solade sig :)

Liknande trådar

Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 575
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama