Knäledsinflamation:S

F

Fladde

Min nya häst har fått dignosen: Akuta inflamationstilstånd i knäled?:S

Kan de bli bra?

Sv: Knäledsinflamation:S

Det beror ju på , vad säger veterinären, och vad/hur har du behandlat??
fram eller bak??

De är ett baknä.
Vet sa vi får vänta och se :crazy:
Dom sprutade i med kortison, tupkam , nått utblanande medel kommer inte ihåg vad de hete basra att 1 spruta kosta över 1000kr-----:/

ok...dom ´brukar bli bra, om hästen inte gått för länge med inflammationen så det blivit andra (d)effekter av skadan....

Det beror ju lite på varför hästen har fått inflammationen också. Röntgade ni och kollade om det blivit pålagringar?

Ja det brukar bli bra men ibland kan det krävas att de sprutar fler gånger o sen är det väl lite beroende på hur hästen svarar på behandlingen.

Vete ej hur länge hon haft det för jag hade bara haft henne 3 veckor när jag märkte det:S Ska rönkas nästa gång

Min häst blev bra efter fyra behandlingar, men var på några veckor tillbaka på ruta ett igen...

Har ingen aning om det kan bli bra eller ej.. Det är olika.. Hoppas det bättrar sig för din pålle!!
Inte för att skrämmas nu men jag fick ta bort min förra häst pga av det. Hon fick vila väldigt länge men gick ej å få bra :'(

Stallflicka skrev:
Har ingen aning om det kan bli bra eller ej.. Det är olika.. Hoppas det bättrar sig för din pålle!!
Inte för att skrämmas nu men jag fick ta bort min förra häst pga av det. Hon fick vila väldigt länge men gick ej å få bra :'(

Hej hur gick det till för din häst hur dålig var h*n? håller på med min nu har hört att det brukar bli bra men kan krävas fler behandlingar.
Men han har vi sprutat i hasen o i kot leden altså två ben, man är ju trotts allt orolig att det inte blir bra o om det blir bra får han det i dom andra benen.
hur länge vilade h*n ?
skulle vilja veta hur mycket man ska gå med på för hästens bästa.

Fladde skrev:
Oj:S

Hur lång tid tog allt?
Första besöket på kliniken var dagen före midsommarafton. Vid fjärde besöket i slutat av september var det bra och jag började skritta och även trava lite efter hand. En månad senare skrittade jag ca 30-45 min och travade max 5 min ca 4 dagar i veckan. Den 21:a oktober var vårt 5:e besök och då var han 2 grader halt igen.

På tisdag finns han inte mer.......... :cry:

Beklagar :cry:

Usch :(

Det är 4 besöket för mig på klinik den 13 decmber de känns tunt med för jag har ägt debba häst bara ca 4 månader och hon har varit skaddad i 3 :(

Får se hur det blir med henne blir hon inte bra måste vi försöka häva köpet:(

Eller så tar vi själva bort henne för det är lite av en "träningsmarkoman"
Hon får lungnade var dag nu för att klara av villan:/

De känns inte alls kul och se henne sån:(

Jag köpte henne för "mycket pengar" för att få en fin tälingshäst:(

Jag förstår din besvikelse så väl. Även om Charlie inte är någon fin tävlingshäst hade jag så stora förväntningar när jag köpte honom. De första 4-5 månaderna gick väl bra, men efter det blev allt bara fel av olika anledningar och det är precis ett år sedan.

Tyvärr kan det nog bli svårt att häva köpet om ni inte kan bevisa att skadan fanns redan när ni köpte henne. En liten tröst i sammanhanget är ju att man har hästen livförsäkrad. Är hon försäkrad för inköpspriset?

Nä, hästar mår inte bra av att bli ståendes... Charlie går ju ute i hage som vanligt, men det märks på honom att han tycker att det är trist. Han är en lugn häst så, men han har blivit nafsig, har svårt att stå stilla, allmänt obstinat helt enkelt...

Hur halt är hon och hur pass mycket bättre har hon blivit under behandlingarna? Charlie var 2,5 grader halt första gången, 2 grader halt andra gången, 1 grad halt tredje gången, liten liten minimarkering fjärde gången och 2 grader halt sista gången.

Jag håller alla tummar jag har för er och tala gärna om hur det går för er den 13:e.

Tack.

Ja alltid när vi köpt hästar så är dom föräkrade för inköppriset afl de första året då man inte känner dom riktigt.

Vetrinären har sakt att detta kan inte ha kommit på 3 veckor.
Så de måste ha funnis ddär innan.
Kanske redan innan hon kom till sverge :(
Hon kommer från Danmark.

Vet ej hur mycket har inte tänkt på de men hon vissar inget på böjprov eller när man springer med henne
När vi märkte de så var de på min första dressyrträning då jag hade ridigt ca 45 min kom de fram hon liksom tappar bakbennet.
Så då gav vi henne helgen på sig att bli bättre om hon hade nån sträkning eller så.
Men då de inte var bättre kom vetrinären ut och kav henne nån medecin och villa 1 vecka.
Men då hon inte var bra då häller remisa han hos till Djursjukhuset.
När vi kom upp gjorde vi ridprov då inget vissades så var de närra att dom skicka hem oss men så fick jag skritta ut en runda och när jag kom tillbaka så longerade vi och hon vissa hältan och där började allt meen då ryggen var de första dom hitta och såg på ultrajyd att hon hade Rygskott(rögken bilderna var bra) så trodde dom att de var problemet så hon fick behandling av Fys Jepsson vid andra besöket. Vid tredjebesöket var ryggen helt bra men hältan kvar då spruta dom i knäet med kortison och 2 andra spruter som jag inte kommer ihåg vad dom hete

okej de kanske är svåre med baknä på hopphästar då dom belastas mer

Liknande trådar

Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 583
Hästvård Hej Någon som har häst som har tätt mellan tvärutskotten i ländryggen? Vår häst har fått kortisonbehandling och nu väntar arbete för...
Svar
0
· Visningar
156
Senast: Smultron
·
Hästvård Hej! Kollar här om någon mer haft häst som plötsligt blivit "vätskig" i hålrummen över ögonen. Det är en connemara i fint hull som rids...
Svar
0
· Visningar
162
Senast: jennylu
·
Hästvård Hej, Jag undrar hur lång tid det kan ta för häst att återhämta sig från selenbrist? Fick svar på mineralanalys (blodprov) i veckan och...
Svar
4
· Visningar
431
Senast: Mearas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka