Klor som växer som ogräs!

Timsetim

Trådstartare
Vi tycker att vovvens klor har börjat växa väldigt mycket. Tidigare har vi kunnat vänta flera veckor mellan klippningarna men vi klippte för en månad sedan och nu är det dags igen. Vi har inte ändrat något i kost eller dyl. Skämtar lite om att nu när han inte längre "asfalts-simmar" när han ser andra hundar så sliter han inte så mycket på klorna! :rofl: Någon som har en gissning?

/Timsetim

Sv: Klor som växer som ogräs!

Mina två äldsta hundar klipper jag ganska så sällan på. Min junior får jag klippa en gång i veckan, och jag tycker ändå hon har långa klor. Den ena av de äldre tror jag vi klipper bara var 3.dje månad, eller nåt. Och hon är den som har finast klor.
Jag antar de sliter olika när de rör sig.

Får lov att klippa minst 1 gång i veckan på lagotton och jag tycker hon har långa klor ändå....

Jag måste också klippa klorna en gång i veckan för att hålla dem i trim. Ändå är de för långa för att han ska kunna gå tyst.

Samma sak med min Jack Russel som är 11 mån. Hans klor klipper jag en gång i vecka, men fram klorna är fortfarande långa!
Vet inte hur ofta man ska behöva klippa klorna, måste ju vara olika fårn hund till hund.

De växer väl lite olika fort. Fortare på valpar och unghundar. Och min hunds klor växer mer/fortare på sommaren.

Liknande trådar

Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
2 942
Senast: Kilauea
·
Hundhälsa För en och en halv månad sen började min 14 åriga jack russell kissa inne. Jag tror inte han vet att det händer, det rinner liksom bara...
2
Svar
34
· Visningar
7 679
Senast: Dopy
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 362
Senast: Sel
·
Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
4 021
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Julklappar 2024!
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur