Klockletardags, bukeexpertisen tillkallas!

Sassy

Trådstartare
Jag måste verkligen ha en ny klocka. Det finns miljoner klockor i världen, men ingen verkar vara den jag vill ha. Hjälp mig!

Jag tänker mig något åt det här hållet:

581_acbddf0055-full.jpg

Eller med lite mer detaljer, som den här:

538_5d7d05332d-full.jpg

Kravspec: Max ca 35 mm mellan armbandfästena. Metalldelar helst i kalla färger, armband i läder eller metall. Enda felet på klockorna på bilderna är storleken, jag har väldigt tunna handleder så en 40 mm klocka kommer sticka ut :-( Jag är öppen för olika typer av design, men den ska kännas hyfsat stilren och unisex. Jag är ute efter en klocka som passar till skjorta och jeans på jobbet. Pris max 2500:- möjligen något mer om den verkligen är perfekt.

Gant har en stilren och skjortvänlig damklocka med läderarmband som är 38 mm.

20140715094520101_FV_n_W10921_required_product.jpg

De har flera andra fina modeller också, men jag tänkte på den här när jag såg klockan i ditt inlägg. Den finns även med armband av metall. Jag gillar verkligen datumvisaren.

Jag har själv en gantklocka och älskar den, den är större och blaffigare med både bling och urtavla av pärlemor – men ändå :love:

Snygg, men förmodligen för stor :( (Triwa-klockorna är också 38 mm, min nuvarande är 28 mm på längsta sidan och passar perfekt). Gissningsvis kommer en 32 mm se lite oversize ut på mig, men i den storleken verkar det mest vara "feminina" klockor vilket inte är vad jag är ute efter.

Har kollat på Fossil och många är nära men ingen riktigt spot on. Nu vet jag iaf att det jag letar efter lyder under det fåniga namnet "boyfriends watch". Får nog ta en tur ner till urmakaren och kolla om jag inte skulle kunna ha 38 mm ändå. Då finns det ju genast ett utbud.

Jag har en Tissot Desire och gillar den jättemycket! Den är liten, nätt och väldig stilren, lite på gränsen till tråkig om man jämför med bilderna du lagt upp. Den är iofs lite mer feminin nu när jag tänker efter haha, men du kan ju kolla in den allafall :)

20140715094520101_FV_n_W10921_required_product.jpg

De har flera andra fina modeller också, men jag tänkte på den här när jag såg klockan i ditt inlägg. Den finns även med armband av metall. Jag gillar verkligen datumvisaren.

Jag har själv en gantklocka och älskar den, den är större och blaffigare med både bling och urtavla av pärlemor – men ändå :love:

Den där klockan är så sjukt snygg tycker jag!

Har du kikat något på Jacques Lemans-klockor? De är riktigt snygga tycker jag med en del modeller som liknar de du postade i ursprungsinlägget, många av deras klockor är lite mindre också. Om du vill ha just brunt armband har de tyvärr inte jättemånga som går i kalla toner tror jag, utan snarare tvärtom. Men kanske värt en titt iaf?

http://jacques-lemans.com/shop/

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka