diabla
Trådstartare
min häst har börjat med nått nytt, hon går med huvudet och hmm, hur ska man förklara det, typ halva halsen från sida till sida i galoppen och ibland i traven. Det ser ut som att jag sitter och sågar och är jätte hård i handen, när jag är själva verket är mjuk och håller så löst och lätt jag bara kan, men ändå med ett stöd. Varför gör hon så här? vad ska jag göra för att få henen att sluta?
jag har försöt att vara jätte jätte jätte mjuk och rida med halv långa tyglar, och då slutar hon, men då har jag ju inget som helst stöd och så kan jag inte rida omkring. och detta fungerar bara i traven, i galoppen "klockar" hon oavset om jag har långa eller korta tyglar.
jag har även försökt att rida med överdrivet ytterstöd, men det förvärrar det bara.
och jag har försökt att rida och verkligen inte röra händerna alls, men förgäves! inget jag gör fungerar.
Hästen är av den känsliga typen och är "normalt" känslig i munnen.
hon gör alltså inte så här varje gång, utan hon har sina dagar när "klockar"
Vad ska jag göra? och vad är det som jag gör som är fel?
jag har försöt att vara jätte jätte jätte mjuk och rida med halv långa tyglar, och då slutar hon, men då har jag ju inget som helst stöd och så kan jag inte rida omkring. och detta fungerar bara i traven, i galoppen "klockar" hon oavset om jag har långa eller korta tyglar.
jag har även försökt att rida med överdrivet ytterstöd, men det förvärrar det bara.
och jag har försökt att rida och verkligen inte röra händerna alls, men förgäves! inget jag gör fungerar.
Hästen är av den känsliga typen och är "normalt" känslig i munnen.
hon gör alltså inte så här varje gång, utan hon har sina dagar när "klockar"
Vad ska jag göra? och vad är det som jag gör som är fel?
Senast ändrad: