klippta klor

Milosari

Trådstartare
hur lång tid tar det för dem att växa ut? min inneboende har släpat hem en ny katt och trots att jag bad henne vänta med att släppa ihop den och mina andra djur kunde hon inte vänta utan lät katterna hälsa. min gamla katt blev inte så glad över nytillskottet utan hade tydligen fäktat lite med tassarna. då tar hon (hör och häpna) fram klotången och klipper av klorna!:eek:

eftersom min katt är ute på dagarna anser jag att det är viktigt att han har sina klor kvar så han kan klättra upp i träd och försvara sig om han måste. så hur lång tid tar det innan de växer ut?

Sv: klippta klor

Jag har inte kollat men men tycker det är ganska ofta som man får klippa dem, men vad är det för inneboende du har som självsvådligt klipper din katt och släpar hem och släpper ihop utan tillåtelse? :eek:

På två veckor tror jag nog att de ska vara långa och vassa igen.

Men jag har faktiskt dålig koll, jag klipper bara mina katters klor inför utställning eller om de fått dille på att klösa på något dom inte får.. :angel:

två veckor! stackars lilla katten :(. tur att han är nerbantad, för nu blir det till att springa fort om han blir jagad...

När jag hade innekatt,så klippte jag hennes klor varannan vecak,för då hade dom blivit sylvassa!

Så det tar väl runt 14 dagar,så har du rejäla "mördarklor" på kissen igen!

Vi kallar stallkattens klor för "mördar-klor"!

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 416
Övr. Hund Hur skulle ni tolka denna hunds beteende? Hund som är näst intill omöjlig att klippa klor på hemma. Ägaren tar hunden till hundtrim...
Svar
8
· Visningar
1 303
Katthälsa Generellt så har jag aldrig velat klippa klorna på utekatter men nu har jag hamnat i ett litet dilemma. Mina två katter går ut och in...
Svar
2
· Visningar
2 850
Senast: KesoNeso
·
Övr. Hund Jag och min man har en adoptivhund, en staffe, som är fem år gammal och som nästan alltid är världens bästa hund. Vi har bara haft honom...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 264
Senast: mmbot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar