Klippning? :)

A

Afendios

Ni som klipper ofta/mycket, eller bara rentav är kunniga om klippning etc, vid vilken ålder tycker ni det är OK att börja klippa? Är 4år för ungt?
Tack på förhand!

Sv: Klippning? :)

Jag klipper när det behövs och då oavsett ålder, klipper dock aldrig mer än vad som behövs. Har haft både 2- och 3-åringar klippta, dock bara några drag längs strupen. Den av mina unghästar som är mest klippt i dagsläget är 4-åringen som är halvklippt.

Sv: Klippning? :)

Enligt min erfarenhet gör unghästarna inte så mycket arbete att de behöver klippas före fyra års ålder. Om det inte är hingst som matchas för bruks. Kan också tänka mig att en treåring som är superhårig kan behöva klippas på våren för att bli snygg till treårs.

Liknande trådar

Hästvård Jag har fått lära mig att hästen ska vara ren och torr innan klippning, dvs. ren som duschad med schampo. Detta för att få en jämn och...
2
Svar
28
· Visningar
1 864
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 404
Senast: Stergo
·
Hästvård Hej! Har nyligen köpt en importerat en häst från Irland av ett svenskt säljstall, och det irländska passet ifråga bestämmer hästen som...
2
Svar
21
· Visningar
3 376
Senast: Lobelia
·
Relationer Säkerligen många på Buke som släktforskar.... Eftersom jag numera har lite mer tid i tillvaron har jag börjat kolla bakåt i egen släkt...
Svar
18
· Visningar
678
Senast: Karfitsa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka