klippning av långhårig häst

S

Stenbäcken

Min islandshäst blir redan jättesvettig vid arbete så nu är det dax att klippa. Dock så har jag ingen aning om vilket skär jag skall köpa då jag tidigare fått låna skär av stallägaren men nu har vi bestämt att jag skall köpa eget/egna skär och endast låna maskinen.
Maskinen är en Oster Golden A5.
Vilket klippskär är lämplig till långhåriga islandshästar? Hur många millimeter bör det vara? vill ju inte klippa för kort.

Hoppas ngn vet, tack på förhand

Sv: klippning av långhårig häst

har ingen aning om vilket skär.
1:a gången jag klippte min isis lånade jag maskin klippte endast hals.
den maskinen klippte jättekort inte bra tyckte jag.
har nu en egen maskin( moser) som inte klipper lika kort.tycker det är mycket bättre. det var ju skär på när jag köpte och jag har inte kollat vad det är.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag hade nu tänkt köpa en klippmaskin och behöver lite hjälp. Jag har två islandshästar där den ena har väldigt mycket och tjock...
Svar
8
· Visningar
1 546
Hästvård Är det någon här i stora Bukevärlden som har en av dessa maskiner, eller helst har provat på båda två, som skulle vilja ge mig en liten...
Svar
0
· Visningar
657
Senast: SkogsToka
·
S
Hästvård Min islandshäst blir redan jättesvettig vid arbete så nu är det dax att klippa. Dock så har jag ingen aning om vilket skär jag skall...
Svar
1
· Visningar
892
Senast: hillevie
·
B
Utrustning nu när jag ska köpa en riktig klippmaskin(Oster A5) till hunden så funderar jag på om ja inte ska köpa ett klippskär för häst oxå, så...
Svar
13
· Visningar
8 209
Senast: Bellafjella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka