Är på jakt efter en ok hobby-klippmaskin. Ska helklippa min egen häst ca 3 ggr/år. Kanske någon fler häst men främst vill jag använda den för egen del så jag slipper hyra maskiner av andra (400kr för att någon annan ska klippa min häst = 1200 kr/säsong = kan lika gärna köpa en egen billigare klippmaskin)
Så, vad ska jag köpa för något? Skulle givetvis helst vilja ha en delaval men känner inte för att lägga ut dem summorna när jag bara ska klippa min egen häst. Har hört att många använder julas klippmaskin, åsikter om den?
Har även sett en som heter Constanta Rodeo, någon som har en sån och kan ge mig en recension?
Såhär står det om den; Elmotor: 65W/230V
Skärhastighet: ca 2400 dubbelslag/min
Ljudnivå: 79 dB (A). Vikt: ca 690 g (utan kabel)
Och om julas; Varvtal: 3000 rpm. Effekt: 120 W. 230 V. Vikt: 3 kg. L300xB70xH80 mm.
Själv förstår jag ingenting av dessa siffror så vilken av dessa två är egentligen bäst? Det skiljer ca 400 kr i pris.
Andra förslag?
Så, vad ska jag köpa för något? Skulle givetvis helst vilja ha en delaval men känner inte för att lägga ut dem summorna när jag bara ska klippa min egen häst. Har hört att många använder julas klippmaskin, åsikter om den?
Har även sett en som heter Constanta Rodeo, någon som har en sån och kan ge mig en recension?
Såhär står det om den; Elmotor: 65W/230V
Skärhastighet: ca 2400 dubbelslag/min
Ljudnivå: 79 dB (A). Vikt: ca 690 g (utan kabel)
Och om julas; Varvtal: 3000 rpm. Effekt: 120 W. 230 V. Vikt: 3 kg. L300xB70xH80 mm.
Själv förstår jag ingenting av dessa siffror så vilken av dessa två är egentligen bäst? Det skiljer ca 400 kr i pris.
Andra förslag?