Klippmaskin, kraftig, men lite tystare och lite mindre...

Gimlan

Trådstartare
Har en rejäl klippmaskin som klipper allt som kommer i dess väg. Men. Den låter så galet mycket. Jag blir less, hästen rädd och den väger ett ton.

Har en islandshäst, kommer halvklippas (om jag lyckats vänja henne vid klippmaskinen innan oktober, typ). Klipper en till två ggr år, lånar sällan ut. Någon som har tips på någon som väger under kilot och inte låter så man vill hoppa i ån?

Jag har köpt en tystgående batteridriven Andis Pulse ZR (annonseras som ett bra alternativ för rädda hästar) för finklippning av huvudet, den väger 480 gr, men jag vet inte om den orkar islandspäls på en halv häst.
Märket med modell AGC Super 2-speed finns även med sladd och har då en motor på 35 W.

Kolla på Moser Avalon! Den är tyst, batteridriven och helklipper utan problem ett halvblod. Borde funka för dig.

Viktigt att hästen är ren när du klipper, annars kommer ingen av de mindre maskinerna genom pälsen. Kan också vara bra att klippa innan pälsen blir supertjock.

Kolla på Moser Avalon! Den är tyst, batteridriven och helklipper utan problem ett halvblod. Borde funka för dig.

Viktigt att hästen är ren när du klipper, annars kommer ingen av de mindre maskinerna genom pälsen. Kan också vara bra att klippa innan pälsen blir supertjock.
Ren är ett problem, man når ju inte hela vägen ner när pälsen är tjock, men klippa flera gånger funkar ju, alltså börja innan de fått megapäls.

Jag har en Andis AGC Super med sladd. Den är väldigt tyst och verkar klippa det mesta. Ger du den en paus och använder keramiska skär så borde den greja att halvklippa en Isis också, utan att bli varm. Mycket liten o lätt, ligger bra i handen.

Jag har en mooser avalon. Är 8 år nu och som ny fortfarande. Klipper min lurvboll utan problem alls.

Liknande trådar

Utrustning Nu gav våran klippmaskin från Jula upp mitt under en klippning. Så därför måste en ny införskaffas. Har ni tips på någon bra modell...
Svar
14
· Visningar
1 189
Senast: Bri
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 772
Senast: AbCdE
·
Utrustning Hej! Jag hade nu tänkt köpa en klippmaskin och behöver lite hjälp. Jag har två islandshästar där den ena har väldigt mycket och tjock...
Svar
8
· Visningar
1 549
Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 551

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka