gullsanmullsan

Trådstartare
Någon som har ett svar på hur sent man kan klippa en häst och varför inte senare? Hört lite olika... inte efter nyår, inte senare än februari, inte senare än april, ok att klippa året runt...pusst...blir inte klok!

Sv: klippa?

Jag klipper min häst av sjukdomsskäl, men klipper aldrig efter att hon börjat fälla. Så januari och en bit in i februari går bra för mig, men sedan vill jag inte skada sommarpälsen som kommer.

Sv: klippa?

Om du inte vill sabba sommarpälsen så måste du klippa sista gången innan den kommer.
Men spelar det ingen roll så kan man klippa hästen året runt.
// Linda

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 435
Senast: Stergo
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
979
Senast: Fiorano
·
Hästvård Tänkte höra om ni har några kloka råd. Shettisen vi lånar fick kolik i går. Var rätt dålig när veterinären kom men svarade bra på...
Svar
2
· Visningar
605
Senast: Kristall10
·
Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 615

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka