Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Hur kan man variera klippningen på en häst som har stå man? Klipper min fjording så att hon får den traditonela bågen, skulle vilja variera mej. Är det någon som har någon bra ideé? Gärna bilder!!! //Anna
Jag har tyvärr inga bilder, men på mitt fjordsto skippte jag rutor. Klippte bort det vita med ungefär 7 cm mellanrum. Vart ganska häftigt. Och ett tag lät jag det växa en bra bit för att sedan låta det vara en högre böj från halva nacken och uppåt. Alltså inte låta det vara en jämn böj utan vid manken ungefär 5 cm och högre upp 10 cm för att sedan gå ner till 7 cm. Det gav ett intryck av en rejäl hingstnacke.
Har inte heller bilder, men man kan klippa det vita i en jämn båge som vanligt, ganska kort. Sedan spara det svarta lite och klippa det i några cm stora sicksack. Jättecoolt blir det. ^^^^^^^
Eller det vita lite kortare i mönstret som en borgmur du vet. _,-,_,-,_,-, typ.
Njae, är nog lite tveksam till det. Säkert skulle det synas på nära håll, men inte annars. Men det är bara en gissning, du kan ju alltid prova!
Lycka till.
Vet ej om jag kommer klippa stubb på min klenhårade häst igen (har precis växt ut efter förra saxträffen) men om jag gör det så vill jag testa typ rutor eller något.
Foder & Strö
Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra.
Vi har en lite låg kvot (5) och...
Gravid - 1år Nu är det 28 år sedan, men min syster fick tvåäggstvillingar. Hon hade en normal graviditet och snabb vaginal förlossning. Det jag minns...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.