Klippa hund?

Absolut kan du det. Jag klipper min Dvärgschnauzer själv. Allt du behöver är en maskin av lite bättre kvalité. Jag testade lite billigare i början men de blev snabbt slöa i skären och började tugga sig igenom pälsen. Varken skönt för hunden eller snyggt.
Köp maskin efter päls. Har hunden mjuk päls? Lång päls? Sträv päls? Lockig? Mycket underull?
Räkna med att lägga en tusenlapp och satsa på en med ställbar klipplängd och utbytbara skär. Det lönar sig i längden.

Vad har du för ras? Min ras pumi klipps med sax, inte maskin. Men visst går det fint att klippa själv 👍🏻

Liknande trådar

R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två... 2
Svar
26
· Visningar
2 236
Senast: Raderad medlem 147980
·
R
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
807
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Min hund är besatt av att ta mina vantar eller min mössa när jag kommer hem efter att ha varit någonstans utan hunden. Får hon inte det...
Svar
4
· Visningar
489
Senast: KesoNeso
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
925
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka