Klippa hästen!

M

Myrlilja

Jag ska klippa min ponny nu vid september/ october och jag vet inte hur jag ska klippa henne, hon är mörkbrun och ljusgrå undertill så jag är rädd att om jag helklipper (inkl. huvud och ben) henne att hon blir helt grå! . Så här såg hon ut förra året men klippmaskinen gick sönder.

P.S Kan inte alla lägga ut bilder på sina klippta hästar så jag kan se? Please?

Sv: Klippa hästen!

Det går inte att se din bild, du måste lägga ut den nån stans på nätet först (tex på pixbox eller photobucket).

Jag har inte klippt min häst förr, men i år så fick vi en värmebölja efter att han skaffat sig tjockare päls, så jag klippte honom för att han inte skulle bli så svettig. Hade inte tänkt fortsätta hålla honom klippt i vinter. Så här ser han ut i alla fall:

14822676.jpg

Liknande trådar

Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
2 036
Senast: fio
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
913
Senast: Fiorano
·
Utrustning Jag tror min klippmaskin är stulen, eller så har min totala förvirring slagit till. Snart står jag oavsett med en fullpälsad Haflinger...
Svar
18
· Visningar
1 323
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej, har åter igen ett problem med hästen 🥹 (ska det aldrig ta slut!?) Efter att ha ägt min nuvarande häst i ett halvt år upptäcktes...
Svar
0
· Visningar
521

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka