Klippa häst

J

Jennifer_93

Nu är det så att jag ska börja klippa mitt russ och mitt halvblod. Inte hel klippa utan bara hals och bog. Så nu undrar jag om ni har något förslag på bra klippmaksin och några tips innan jag börjar raka dom hur jag ska göra. Rakar man med eller mot hårs?

Sv: Klippa häst

Ang klippmaskin så är väl dyrare nästan alltid bäst.
Det du ska tänka på är att göra hästen så ren som möjligt innan, borsta rent och olja skären ofta och låta maskinen vila emellanåt ifall den blir varm.
Tänk på att visa hästen maskinen, stryk den gärna utmed hästen och sätt på den en bit ifrån så att den får vänja sej vid ljudet. För extra ljudkänsliga hästar kan man stoppa lite bomull i öronen.

Du rakar mothårs.

Mvh Domino_s

Senast ändrad:

Blev väldigt osäker nu så jag kollade upp det.

Man kan göra båda men rakar man mothårs får man det något kortare.

Har hört att man rakar mothårs för att få det kortare och de är mer effektivt... Men det händer inget om man rakar medhårs?

Hööks har en på kampanj nu om man är medlem hos dom, showmaster klippmaskin. Tror ni den kan vara något att ha?

Det händer inget om du rakar medhårs, håren blir längre och det blir svårare att få det jämt och snyggt bara.
Det är absolut enklast att raka mothårs.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har ganska långt hår nu och nästa vecka ska jag till frissan. Egentligen vill jag ha kort hår igen, men tyvärr har jag inte...
2
Svar
25
· Visningar
1 711
Senast: KesoNeso
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 630
Senast: Freazer
·
Hästvård Jag har fått lära mig att hästen ska vara ren och torr innan klippning, dvs. ren som duschad med schampo. Detta för att få en jämn och...
2
Svar
28
· Visningar
1 793
Senast: Ketrawzc
·
Trädgård & Växter Snart är det vår, och med våren kommer gräsklippningen igång. Vi hade en robot förra året, men den orkade inte med hela gräsmattan. Vi...
2
Svar
20
· Visningar
1 239
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar