Klippa håret KORT

Sv: Klippa håret KORT

Nästa gång du ska klippa dig så kan du ju ta lite extra så ser du ju hur det känns, och gången efter det ta lite mer om det fortfarande känns okej :)
 
Sv: Klippa håret KORT

Sorry om jag snor din tråd nu pepp, hoppas det är okej ändå.

Lindgren_v, så här ser mitt huvud ut :p
Det är ovalt och det ska tydligen passa så gott som alla frisyrer men är ändå tveksam.

img_20130213_162259_51fcf9f1ddf2b30f3dc063fc.jpg


img_20130225_194848_51fcfe45ddf2b30ef0505a01.jpg



Hur gjorde ni andra som klippte av allt? Tveksamma från start eller ni visste vad ni ville direkt?
 
Sv: Klippa håret KORT

Jag hade hår till rumpan, sedan klippte jag av det första dagen i gymnasiet till kort. Sedan har det bara blivit kortare:)Jag hade ingen aning om frisyr men min frisör fick bestämma, och det blev snedlugg som jag haft fram till nu typ...
 
Sv: Klippa håret KORT

Hur gjorde ni andra som klippte av allt? Tveksamma från start eller ni visste vad ni ville direkt?

Jag snaggade mitt i höstas! Bästa känslan! :D
Hade velat göra det länge, men bestämde mig för att testa dreads först, då jag hade perfekt hår till det. Hade dreadsen en månad, trivdes inte, för det var ju egentligen kort hår jag ville ha.
Så bara en kväll så sa jag till mamma att jag var trött på det, hon tittade på mig med glödande blick och sa: "Vi snaggar det!".

Sagt och gjort, det var så oerhört skönt! Jag är en sån som nästan alltid gråter när jag varit hos frisören, men detta var bara kul.
Man behöver ju inte vara så extrem, men för fasen! Det växer ut! (Förr eller senare...;))

Kan tillägga att jag hade hår ner till midjan typ.
 
Sv: Klippa håret KORT

Jag gick från hårförlängning som gick ner över halva ryggen till att ta ur förlängningen och har till strax under axlarna till att raka till 1.5 cm i nacke och på sidor med en "tofs" kvar på huvudet.
Alla steg inom en vecka :)

Sitter på mobilen nu, men kan fixa bilder via datorn senare.
Sjukt (!!) nöjd med att äntligen vågat och har big aldrig fått så många komplimanger för mitt hår som nu.
Börjar dock fundera på att spara ut igen (rastlös) men fasar för hur mina krullar ska se ut :crazy: tänk er ett typiskt mikrofonhuvud! :p
 
Senast ändrad:
Sv: Klippa håret KORT

Jag har lite före och efterbilder!

Jag var trött på mitt tråkiga långa hår som bara hängde där, sen fick jag erbjudande att vara hårmodell och självklart sa jag att det fick göra precis som det ville! jag ångrar mig visserligen idag :p

lite förebilder:

163871_484591366606_4434368_n.jpg

262045_10150362372128275_844830_n.jpg


och den här förvandlingen blev det:

429311_10150589646841607_1893740994_n.jpg


och efter ett tag såg det ut såhär:

303891_10151241185258140_709966345_n.jpg


sen klippte jag av den långa sidan och färgade om det, då såg det väl helt okej ut!

297302_10150994377691607_461840434_n.jpg


Ledsen för många och stora bilder! :D
 
Sv: Klippa håret KORT

Har lekt lite med en av bilderna. Inte riktigt den frisyren jag är ute efter men man ser ju hur jag ser ut i kort hår. Jag har mörkare hår än på bilden.
Tror ni kort hår funkar?

taaz2_51fd33a5e087c357fd207a6e.jpg
 
Sv: Klippa håret KORT

Tror också du skulle passa utmärkt i kort hår! :)
 
Sv: Klippa håret KORT

Med lite mer volym och höjd tror jag det blir skitbra! :)

Det här är en jättebra sida för att prova på olika frisyrer. (Går att testa olika hårfärger och sminkningar också) :idea:
 
Sv: Klippa håret KORT

Nu har jag inte haft kort hår på evigheter, men varför vara rädd för att klippa håret? Jag menar.. det växer faktiskt ut igen och så himla lång tid tar det inte. Jag rakade sidecute förrförra sommaren. Tog ca 1,5 år och sen var det utvuxet helt i mitt annars långa hår. Menar bara på ett år gror man ju över 1 dm hår! Redan efter ett halv år kunde jag sätta i clip inte förlängningar när jag ville ha utsläppt hår. Annars nålade jag det bara bakom örat :)

Efter att mitt hår blev slaktat av en frisör i vintras som bla klippte av mig luggen (hade då snedlugg som jag ville växa ut, en lång snedlugg) till att jag fick någon skum tunn lugg som var så kort att den var ovanför ögonbrynen. :wtf: Jag kunde inte göra ett piss med den, fick nåla den till sidorna uppe vid skalpen typ. Var några plågsamma månader:p Men nu är min fd. lugg så lång att det kortaste går ett par cm under kindbenen. Det tar faktiskt inte sådan himla lång tid! ;)
 
Sv: Klippa håret KORT

Tycker det ser jätte fint ut så sista bilden! Tycker (som jag nog innan nämnt) att du passar super bra i kortare hår.
 
Sv: Klippa håret KORT

+ ni andra

Kanske skulle satsa på kortare om jag vågar.

Fixade en ny bild med lite volym. Gör mina bilder på en liknande sida som Lisa412 nämner men det finns inga bättre frisyrer än dessa som visar någorlunda vad jag är ute efter. Får väl gå och prova peruker istället :p

taaz5_51fd884e9606ee0b04872299.jpg
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp